​Efter vintern väntar utelivet. Planera med designsäkra staket, räcken och vindskydd

Som grädde på moset eller som det perfekta avslutet på uteplatsen eller poolområdet. Nu lanseras produkter som får oss att längta till våren. Staket, räcken och vindskydd presenteras i samarbete med Jabo. Högkvalitativa produkter i mängder av utföranden som ger funktion och stil åt balkonger, uteplatser och trädgårdar.

Oavsett om det handlar om skärmar och vindskydd för att rama in en perfekt läshörna, om det rör sig om ett räcke på balkongen eller grindar som välkomnar gäster, så finns nu ett sortiment för alla stilar och smaker. Almoge, funkis, glas, borstad stål, ek, teak, gran eller målat. Valfriheten är stor i det nya sortimentet av staket, grindar, räcken, vind- och insynsskydd samt skärmar från Skånska Byggvaror.

Vi hjälper våra kunder att möblera sina gröna rum och att skapa nya utomhusupplevelser. Vi vet exempelvis att glädjen över det nya uterummet oftast blir ännu större om man lägger till en vindskyddad plats invid och kanske avslutar poolområdet med ett räcke. Vårt nya sortiment gör det ännu enklare att på en och samma plats hitta och beställa alla de produkter man behöver för sin alldeles egna oas. Kanske känns våren långt borta i regntunga november, men passa då på att planera för den kommande säsongen och njut av drömmen, säger Jesper Nilsson, produktchef Skånska Byggvaror.

Skånska Byggvaror, Jesper Nilsson produktchef, tel: 0722-350002
E-post: jesper.nilsson@skanskabyggvaror.seVäxel 042-25 30 00.

Om Skånska Byggvaror

Skånska Byggvaror är en expansiv och lönsam onlinebaserad nordisk distanshandlare på gör-det-själv-marknaden för förädlade byggvaruprodukter. Skånska Byggvaror strävar efter att erbjuda ett noga utvalt och prisvärt sortiment till hemmafixare, huvudsakligen genom sin webbplattform. Affärsmodellen kännetecknas av en hög andel produkter under eget varumärke, kontroll över värdekedjan från produktutveckling till hemleverans samt hög servicenivå oavsett försäljningskanal. Utöver webben har Skånska Byggvaror elva butiker, nio i Sverige och två i Norge. Sedan grundandet 1965 har Bolaget framgångsrikt utvecklats från en postorderförsäljare till en etablerad distanshandlare med över sex miljoner besök på webben årligen. Skånska Byggvaror ingår i Byggmax Group.

För att komma i kontakt med Skånska Byggvaror ring 010-483 83 00.

Om Byggmax Group

I Byggmax Group ingår Byggmax, Buildor och Skånska Byggvaror. Buildor och Skånska Byggvaror förvärvades av Byggmax Group i november 2015. Byggmax Groups aktie noterades på Stockholmsbörsen i juni 2010.