​Efterlängtad nyhet. Nu lanseras monteringshjälp av fönster och dörrar

Att förbättra och utveckla sitt hem ska vara enkelt. Därför lanseras nu monteringshjälp av fönster och dörrar från Skånska Byggvaror. Därmed blir det möjligt att snabbt hitta rätt produkt och tryggt få dem monterade, i en och samma beställning. Och det är inte bara fönster och dörrar som är prisvärda utan också monteringen som utförs av professionella hantverkare.

Monteringshjälp är ett nytt koncept som ger villaägare en smidig och trygg helhetslösning. Skånska Byggvaror hjälper till med allt från rådgivning till montering och besiktning. Villaägaren får hjälp med val av fönster eller dörrar som passar hustypen, mäter så att det blir rätt storlek och beräknar och lämnar offert på totalpriset till kunden. Efter accepterad offert bokas en snickare som genomför monteringen, varefter besiktning och godkännande sker.

Vår målsättning är att göra byte av fönster och dörrar superenkelt och prisvärt. Vi vet att det finns många duktiga gör-det-självare som själva gör jobbet, men att det finns minst lika många som tvekar för att de inte själva vågar ge sig på ett byte av fönster eller dörr. Med vår service hjälper vi våra kunder med bytet, med alla de fördelar det har för husets klimat, ekonomi och funktion, säger Beiron Palm, affärsutvecklingschef Skånska Byggvaror.

Monteringstjänsten utförs av professionella hantverkare och priset för att montera ett nytt fönster startar på 2 727 kronor och montering av en ny ytterdörr startar på 2 238 kronor. Tjänsten går inledningsvis att beställa i Skånska Byggvarors butiker för att inom kort även kunna beställas på webben.

Skånska Byggvaror erbjuder ett mycket brett sortiment av fönster och dörrar för alla behov och stilar.

Beiron Palm, affärsutvecklingschef, tel: 0733 320 810 växel 042-25 30 00.

E-post: bpm@skanskabyggvaror.se