​Skånska Byggvaror presenterar rekordåret 2014 i årsredovisning

Nu finns den layoutade årsredovisningen för 2014 att ladda hem/beställa

50 år efter starten av Skånska Byggvaror nådde företaget 2014 en all time high i både omsättning och resultat. Nu presenteras 2014 fullödigt i en publik och tryckt årsredovisning som följer redovisningsstandarden IFRS.

2014 blev ett händelserikt år för Sveriges ledande distans- och e-handelsföretag inom byggvaror. Ett utökat sortiment, butiksexpansion, geografisk utvidgning och fortsatt satsning på omnikanal resulterade i en ny toppnivå för det gul-gröna företaget som grundades 1965 i Helsingborg.

50 år efter starten av Skånska Byggvaror konstaterar jag och mina medarbetare att 2014 blev ett succéår! Aldrig tidigare har företaget nått en så hög omsättning och ett så starkt resultat. Under 2014 ökade vår försäljning med 24,4 procent i svenska kronor till drygt 600 miljoner kronor. EBITDA ökade med 39 procent till nästan 50 miljoner SEK. Ett starkt år som ger råg i ryggen för fortsatt, stark expansion under 2015 och framöver, säger Anders Johansson Eickhoff, VD Skånska Byggvaror.

Sedan 2009 är Bengt Kjell styrelseordförande i Skånska Byggvaror.

I dess sanna mening är företaget en early adopter som varit lyhörda för tiden möjligheter och haft förmågan att snabbt ställa om efter ny potential. Genom att gå sina egna vägar, med egen produktion, eget varumärke, egen sortimentsutveckling, ett banbrytande leveranskoncept och med kunden i fokus har man årtionde för årtionde vunnit konsumenternas förtroende. Genom att fortsätta arbeta för att möta och överträffa kundernas förväntningar är jag som styrelseordförande förvissad om att Skånska Byggvarors resa bara har börjat, säger Bengt Kjell, styrelseordförande Skånska Byggvaror.

Skånska Byggvarors årsredovisning finns att ladda ner som PDF och kan beställas i tryckt version arsredovisning@skanskabyggvaror.se

Skånska Byggvaror, Anders Johansson Eickhoff, VD, tel: 0733–22 30 00. Växel 042-25 30 00.

E-post:anders.johanssoneickhoff@skanskabyggvaror.seKanongatan 13, 254 67 Helsingborg.