Skånska Byggvaror säljer rekordmånga spabad och spår fortsatt ökning under 2014

Skånska Byggvarors spabad lockar alltfler svenska villaägare

Under 2013 växte intresset för Spabad till nya rekordnivåer hos Skånska Byggvaror. Med en storsatsning på nya modeller och möjligheten att skräddarsy drömbadet, dubblerades försäljningen av spabad. Nu förbereds lanseringen av nya modeller och valmöjligheter, under starten av 2014.

Med sju olika modeller och åtskilliga möjligheter att välja färger, storlek, antal platser och extrautrustning erbjuder Skånska Byggvaror en rekordbred repertoar av designade spabad av hög kvalitet. Dessutom i ett prisspann som möter många behov, från det minsta badet för 26 995 kr till det mest exklusiva för 98 995 kronor. Inför 2014 förbereds nu lanseringen av ännu fler valmöjligheter gällande färger, utrustning samt lanseringen av en ny, mindre modell. Med ett utrymmessmart spabad, med plats för tre personer, kan badupplevelsen även få plats på balkongen eller terrassen.

-        Vi noterar särskilt att intresset för spabad ökar under vinter- och sportlov då många haft chansen att uppleva spabad under ledigheter. Därför rustar vi oss redan nu för en ny rusch i början av året, med ett ännu bättre utbud. Ännu ett trendspan att fler och fler villaägare, trots lite osäkra tider, fortsätter satsa på att försköna och utveckla sina hem. Spabad är ett tydligt exempel på när villaägaren väljer att utveckla sitt hem med ny livskvalitet, istället för att exempelvis flytta till ett nytt hus, säger Jesper Nilsson, produktchef.

Spabaden från Skånska Byggvaror heter Vega, Ceres, Apollo, Dione, Carpo, Metis och Triton. Det mest exklusiva och största badet heter Vega Select och går att konfigurera individuellt efter tycke och smak i webbguiden på hemsidan. Samtliga spabad är konstruerade och byggda av en ledande amerikansk tillverkare som levererar kvalitativa och välbyggda spabad. Dessutom erbjuds en landsomspännande serviceorganisation i Sverige för ökad trygghet. Bland modellerna finns Dione som fått utmärkelsen ”Best Buy” av Consumer Digest.

HÖGUPPLÖSTA BILDER – Kan hämtas HÄR och får användas fritt så länge det uppges att bild och produkt kommer från Skånska Byggvaror.

Skånska Byggvaror, Jesper Nilsson produktchef, tel: 0722-350002  E-post: jesper.nilsson@skanskabyggvaror.se

Växel 042-25 30 00. Besöksadress: Kanongatan 13,  254 67 Helsingborg

• spabad
  • spa