Slagportar för klassisk look och enkel öppning - från Skånska Byggvaror

Slagportar är mer "dörrlika" garageportar och bjuder på klassisk eller modern look

Nu utvidgar Skånska Byggvaror sitt sortiment av garageportar och lanserar en klassisk favorit i repris. Den traditionella slagporten. Med sex modeller med namnet Borg erbjuds alternativ till den takhängda garageporten, samtidigt som portarna matchar ytterdörrar för ett klassiskt helhetsintryck av villa och garage.

Slagportar är den traditionella typen av garageport, där ena dörren låses med spanjolett och den andra fungerar som gångdörr. Fördelar med slagportar är exempelvis minimala krav på inbyggnadshöjd och att de inte stjäl något utrymme inne i garaget. De är därför särskilt lämpliga när garaget används som förråd eller hobbylokal men förstås även som garage. Den nya slagporten är utvecklad för att i design, färg och kvalitet matcha ytterdörrarna Lervik, Dalby, Lerhamn, Stehag, Saxtorp och Falsterbo. Porten kan levereras i 13 olika färger. Med cylinderlås matchas garagets nycklar med husets övriga ytterdörrar.

- Våra nya slagportar vänder sig till de som vill ha en klassisk pardörr som stämmer överens med husets ytterdörrar och stil. En klassisk stil eftersom det ju var så här garageportar såg ut förr i tiden. Dessutom är det praktiskt att inte behöva öppna hela garageporten om man ska ut i garaget för att meka med cykeln eller spela pingis med barnen, säger Anne Petersson, produktchef Skånska Byggvaror.

De nya slagportarna har invändigt låsbar ASSA-spanjolett på anslagsdörr, vädertätande borstlist i underkant av portblad och sparkplåt som skyddar portens utsatta nedre del. Helt enkelt ett kvalitetsbygge för bestående, praktiska och vackra hem.

De sex nya slagportarna i serien Borg lanseras vecka 3, 2015 och kostar från 13 995 kronor.

Skånska Byggvaror, Anne Petersson produktchef, tel: 0733 – 22 30 19 E-post: anne.petersson@skanskabyggvaror.seVäxel 042-25 30 00.