Skanska väljer miljöbilar

Som ett led i Skanskas miljöarbete har det beslutats att endast miljöbilar godkänns som tjänste- eller förmånsbilar. Inom tre år beräknas samtliga Skanskas cirka 500 tjänste- och förmånsbilar vara miljöbilar. Skanskas ambition är att minska klimatpåverkan i alla delar av verksamheten och som ett led i det kommer alla nybeställda tjänstebilar och förmånsbilar att vara miljöbilar. Redan idag har Skanska 100 miljöbilar och inom tre år kommer samtliga cirka 500 tjänste- och förmånsbilar att ha bytts ut mot miljöbilar. – Att införa miljöbilar är ett naturligt steg i Skanskas arbete med att minska vår klimatpåverkan. Miljöbilar är en viktig del i Skanskas miljöarbete som inkluderar allt från utfasning av kemikalier till byggande av miljömärkta hus, säger Johan Gerklev, miljöchef på Skanska Sverige. Miljöfokus är en av Skanskas fyra nollvisioner – noll förlustprojekt, noll miljöincidenter, noll arbetsplatsolyckor och noll etiska oegentligheter. För ytterligare information, kontakta: Johan Gerklev, miljöchef Skanska Sverige, tel: 070-542 30 10 Gunnar Jürss, Fleet Manager Skanska Sverige, tel: 08-504 357 33