Ny intervjupodd med personliga porträtt av inspirerande Skaraborgare

Skaraborgspodden är en podcast med personliga porträtt och fokus på intressanta människor och företag från Skaraborg. Vi kommer att intervjua bl.a. superentreprenören Bert Karlsson, f.d. tennisproffset Robin Söderling, MIO vd:n Björn Lindblad, ambassadören och f.d. talmannen Urban Ahlin och konstnären Mercedes Murat med många fler.

I premiäravsnittet intervjuas ägarinnan av Partex och grundaren av Lööf Foundation Sophie Lööf. Vi får höra hur hon berättar om sin egen inre resa, hur hennes vardag ser ut idag och vad hennes filantropiska insatser betyder för henne. Kort och gott, från arvtagerska i ett familjeföretag i tredje generation till hur hon tillsammans med Måns Zelmerlöw byggde en mödravårdsklinik i Kenya.

“Jag vill lyfta upp fenomenet Skaraborg i ett poddforum där jag ska intervjua intressanta och betydande personer med Skaraborgskoppling. Det kommer att vara företagsledare som varit en bidragande faktor till många av de starka tillverkningsindustrier vi har här, internationellt uppmärksammade idrottsprofiler och tekniska innovationer där Skaraborg varit grogrunden. Tillsammans utvecklar vi och sätter Skaraborg på kartan." säger Johan Scharffenberg som är initiativtagare till podden.

Johan Scharffenberg

Under 2020 kommer podden att porträttera fler Skaraborgare, bl.a.

Bert Karlsson, entreprenör.

• töreboda
  • poddar

Skaraborgs största intervjupodd.

Skaraborgspodden är en inspirerande podcast med personliga porträtt och fokus på intressanta människor och företag med anknytning till Skaraborg. För Skaraborgare, av Skaraborgare.

Podden görs i samarbete med Länsförsäkringar Skaraborg, Rix FM, Almi Väst, Arcus och spelas in från Bahnhof Cowork i Skövde.