Sigrids dop sätter guldkant på årets Almedalsvecka

När SKB:s nya transportfartyg m/s Sigrid nästkommande vecka gör sin debut i Almedalen blir det under särskilt högtidliga former. Anledningen: Sigrid ska döpas!

För elfte året i rad är Svensk Kärnbränslehantering AB, SKB, på plats i Visby under Almedalsveckan. Tidigare år har det varit SKB:s trotjänare m/s Sigyn som tagit emot besökare och agerat mötesplats för SKB och andra aktörer i det för ändamålet ombyggda lastrummet. Nu när Sigyn pensionerats, är det istället dags för SKB:s nya fartyg, m/s Sigrid, att göra sin debut. Och vilken debut det blir – under besöket i Visby kommer fartyget att döpas under pompa och ståt.

Tid: Tisdag 1 juli 2014 kl 17.00
 Plats: m/s Sigrid, Visby hamn

Vid dopceremonin kommer tal att hållas av bland andra SKB:s vd Christopher Eckerberg. Dopförrättare tillika gudmor för m/s Sigrid kommer vara Margareta Widén-Berggren, kommunalråd (S) i Östhammars kommun. På plats finns också representanter från holländska varvet Damen samt internationella gäster. Musik av Blekinge hemvärns musikkår.

Media är välkomna att delta under dopet.

För mer information: Jimmy Larsson-Hagberg, presschef SKB 070-269 91 15, jimmy.larsson-hagberg@skb.se SKB:s pressjour nås dygnet runt på 08-459 84 83.