Följ med till ett nytt orderstocksrekord

Historien är fylld av fantastiska rekordhållare och den jamaicanske friidrottaren Usain Bolt är definitivt en av de största.

Till synes helt utan nerver pulvriserade han de gamla rekorden på 100 och 200 meter vid sommar-OS i London 2012. Efter det har han fortsatt i lika god stil. Åtta OS-guld och elva VM-guld hänger hemma i prishyllan. Han såg dessutom till att putsa sina egna världsrekord på 100 och 200 vid VM i Berlin 2013, två tider som fortfarande står sig.

Varför berättar vi nu det här? Jo, vi också har satt ett fantastiskt rekord, nämligen i orderstock.

Skeppsviken Skövde har i nuläget en toppnotering i sin orderstock på dryga 900 miljoner kronor! Det här rekordet beror bland annat på två nya partneringbeställningar (en ny industrianläggning till CEJN och ett avrop för produktion av det nya gjuteriet G20 i Skövde, ett projekt beställt av Volvo Powertrain) ett slutgiltigt ok för byggstart av 132 studentlägenheter för AB Skövdebostäder samt det kommande uppförandet av Skövdehem Arena, en multiidrottsarena med tillhörande restaurang.

Vi är självklart mycket glada för den här toppnoteringen samt att våra kunder väljer Skeppsviken som samarbetspartner. Och vi tänker fortsätta i lika god stil som Usain Bolt för att förhoppningsvis slå vårt eget rekord vi också!