Ny Position blir Skill Executive

Kompetenskoncernen Skill stärker sitt erbjudande inom chefsrekrytering, executive search och interim management när man lanserar Skill Executive.

Skill har under en längre tid utvecklat sitt erbjudande inom kompetensförsörjning, och tar nu nästa steg i sin satsning inom området. För ett drygt år sedan förvärvades det Jönköpingsbaserade kompetensföretaget Ny Position, som under 2022 har fungerat som ett nischat och integrerat affärsområde inom Skill med fokus på chefsrekrytering, executive search och interim management. Nu skiftar man namnet och varumärket Ny Position och lanserar Skill Executive.

- Skill har en fortsatt tillväxtstrategi med målet att vara en långsiktig partner till våra kunder och kunna hjälpa dem i hela deras behov av kompetensförsörjning. Förvärvet var strategiskt och executive-erbjudandet är en viktig del i vår fortsatta satsning, säger Jüri Pett, vd Skillkoncernen.

De båda grundarna till Ny Position, Helen Einarson Lundin och Jeanette Boström ser fram emot det nya och att fortsätta utveckla erbjudandet ihop med sitt team och alla nya kollegor inom Skill.

- Det här innebär en satsning inom Skillkoncernen där executive-erbjudandet med chefsrekrytering, executive search och interim management ska fortsätta växa, utvecklas och även bäras ut mot nya marknader, vilket känns fantastiskt kul att få vara en del av, säger Helen Einarson Lundin.

- Att vara en del av en större koncern innebär också möjligheten att erbjuda nya tjänster och vägar till kompetens framåt. Inom Skill gör vi dessutom unika satsningar genom att inspirera barn och unga att intressera sig för teknik och IT, två viktiga kompetensområden för bland annat industrin, avslutar Jeanette Boström, som blir affärsområdeschef för Executive.

Om Skill
Skill grundades 1997 och är idag en modern kompetenskoncern med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Skill gör också långsiktigt värdeskapande aktiviteter som inspirerar unga till intresse för teknik och IT samt hjälper industrin att ställa om genom sitt engagemang inom IUC Sverige. Med en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech hjälper Skill företag till rätt kompetens. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.

• rekrytering
  • kompetensförsörjning

• Jönköping

Från rekrytering och bemanning till skräddarsydda utbildningar – på Skill ger vi människor förutsättningar att växa.
För när människor växer, växer företag.

Jeanette Boström

Affärsområdeschef 0140-30025