Nyhet! Dermalogica Hyaluronic Ceramide Mist – kapslar in fukt på hudytan

Nyhet! Dermalogica Hyaluronic Ceramide Mist – kapslar in fukt på hudytan

Vistas du i torr luft varje dag? Känner du att huden snabbt blir stram och torr trots att du smörjer in dig? Dermalogicas nya återfuktande ansiktsspray med långtidsverkande hyaluronsyra och barriärstärkande ceramider förbättrar hudens skyddande förmåga, binder fukt och slätar ut fina torrhetslinjer. Hyaluronic Ceramide Mist är lätt att spraya över huden när som helst under dagen för att återaktivera hudens – och dagcremens –fuktbindande förmåga!

Lanseras den 30 mars 2022
150 ml, ca pris 530 kr

När vi pratar om hälsosam hud pratar vi till stor del om hudens skyddande förmåga. Faktum är att hudytan kan stå emot bakterier och föroreningar mycket tack vare att hudcellerna omges av flera lager av fukt och lipider. Förutom att dessa komponenter utgör en del av hudens yttersta försvar, så håller de också huden jämn, smidig och följsam. Vad som kan äventyra barriären är bland annat torr, varm eller kall luft, uttorkande produkter och det naturliga åldrandet. För att huden ska klara av sitt uppdrag och hålla sig frisk behöver den rätt mix av fukt och lipider.

Nya Hyaluronic Ceramide Mist mättar huden med fukt utan att den ser blank ut. Denna mist kompletterar din dagliga mjukgörare, återfuktar hudytan och förseglar fukt i hudens yttre lager samtidigt som den stärker den naturliga hudbarriären. Du får en mjukare och mer motståndskraftig hud.

Fördelar

• Återfuktar hudytan och förseglar fukt.
  • Stärker den naturliga hudbarriären.
  • Slätar ut fina torrhetslinjer.

• Hyaluronsyra, fyra olika former, ökar fukthalten under flera timmar framåt.
  • Ceramider låser in fukt för att stärka hudbarriären och hjälper huden att skydda sig mot luftburna föroreningar.
  • Rosenvatten innehåller antioxidanter (askorbinsyra, karotenoider, polyfenoler, flavonoider) som verkar lugnande.
  • Pantenol (provitamin B5) verkar som en riktig fuktboost samtidigt som den stabiliserar hudens barriärfunktion.

Hur använder du Hyaluronic Ceramide Mist?

Spraya på rengjord hud, följ upp med lämpligt serum och mjukgörande creme. Används morgon och/eller kväll. Misten kan även sprayas på när som helst under dagen för att återfukta huden och återaktivera din mjukgörande creme. Passar alla hudtyper.

Passar bra med

I samma serie som Hylaluronic Ceramide Mist ingår nylanserade Circular Hydration Serum som ger huden aktiv fukt i 24 timmar. Produkterna kompletterar varandra och förstärker effekten av din mjukgörande creme.

Dermalogicas behandlingar

Dermalogicas hudvårdande ProSkin-behandlingar utförs av professionella hudterapeuter på cirka 270 hudvårdskliniker i Sverige. Besök dermalogica.se för närmaste hudvårdsklinik/auktoriserad återförsäljare. Testa även Dermalogicas kostnadsfria digitala hudanalys Face Mapping® på dermalogica.se och få tips på några av de nyckelprodukter som kan passa just din hud.

Dermalogicas produkter finns att köpa på dermalogica.se, hos hudterapeuter och auktoriserade återförsäljare. Vid köp på dermalogica.se får du alltid ett fint premiumprov med din beställning.

Pressbilder finns i vårt pressrum: www.mynewsdesk.com/se/skin_concept_ab eller kontakta Gold PR: press@goldpr.se