Nu utökas det ständigt växande evenemanget Winter Games i Sälen

SkiStar Winter Games i Sälen är för många i svenska skidvärlden den absoluta höjdpunkten på säsongen. Här möts dagens skid- och snowboardelit och blivande stjärnor - det är en självklarhet för de svenska landslagsåkarna att delta. Det ständigt växande evenemanget utökas nu från Lindvallen och Tandådalen till att även inkludera Hundfjället. Här blir det fler winter games-aktiviteter för de allra yngsta med snögubben Valle i spetsen.

- Det här är vårt i särklass största evenemang och en riktig fest för alla som älskar skidåkning. Sälen Winter Games är en mix av flera olika discipliner vilket ger en bra bredd för alla typer av skidåkare. Allt från den klassiska slalomtävlingen Ski Funtastic i Lindvallen med svenska landslaget till stjärnbesökta Swedish Snowboard Series och Swedish Slopestyle Tour i Tandådalen. Det känns jättekul att Winter Games växer och att vi utökar med Hundfjället och kostnadsfria winter games-aktiveringar med Valle för de yngre barnen, säger Fredrik Rydén, marknads- och eventansvarig för SkiStar Sälen.

SkiStar Winter Games består av flera aktiviteter för stora och små och passar alla oavsett nivå. Tanken är att alla ska kunna inspireras och utvecklas som skid- och snowboardåkare.

Ski Funtastic i Lindvallen är slalomtävlingen där ungdomar tävlar sida vid sida med dagens svenska alpinstjärnor. Under helgen ska Mr Ski Funtastic, Miss Ski Funtastic och Ski Funtastic Junior koras. Under Ski Funtastic 2016 fanns både Frida Hansdotter, Maria Pietilä Holmner och André Myhrer med i startlistan. Under helgen finns det många tillfällen att träffa stjärnorna i svenska alpina landslaget, få en autograf eller kanske till och med ta några åk tillsammans med dem.

I SkiStar Snow Park Tandådalen avgörs finalerna i Swedish Slopestyle Tour samt Swedish Snowboard Series. Här tävlar parkstjärnorna mot varandra och utför spektakulära hopp. I finalerna 2016 i Tandådalen fanns bland andra Sven Thorgren, Ludvig Billtoft, Emma Dahlström samt Adam Granbom med.

I Hundfjället bjuder nu Valle in till Valles Winter Games. Barn får på sin nivå kostnadsfritt prova - slalom, puckel, ski cross, speedski med skidlärare från Valles skidskola. Alla barn får tävla i Valles VM där alla är vinnare. Valle och hans vänner underhåller på scen varje dag och självklart är Valles snölekis öppet för de allra minsta.

Läs mer om SkiStar Winter Games i Sälen här

För ytterligare information: