Foto: Kalle Hägglund

Äntligen högsäsong för vinterns evenemang hos SkiStar

SkiStars destinationer har alltid varit fyllda med en rad events under vintersäsongen. Äntligen är det återigen dags att bjuda in alla skidentusiaster till både traditionsenliga och nytillkomna evenemang. Den 12 mars är det dags hos SkiStar Hemsedal, med nypremiär av populära Hemsedal Up n’ Down. Säsongen avslutas med efterlängtade Åre Sessions i slutet av april med några av de mest intressanta svenska artisterna just nu.

Behöver man goda anledningar att besöka fjällen för att njuta av bra skidåkning, så finns det alltid flera hos SkiStar. En är att alla fjällresenärer återigen får möjligheten att ta del av de populära eventen på SkiStars destinationer, till stor glädje för både gäster och arrangörer.

- Nu är vi verkligen redo att genomföra våra efterlängtade evenemang igen som grädden på moset denna vintersäsong. Det har varit en tradition under flera år, som ger det där lilla extra under säsongen för unga som gamla, samtidigt som det också är en reseanledning till oss för andra gäster, säger Fredrik Rydén, Koncept- och Eventchef på SkiStar.

Först ut är alltså Hemsedal Up n’ Down den 12 mars, ett liftbaserat skidevenemang som äger rum i Hemsedals skidområde med målgång vid Fýri hotell. Evenemanget passar alla nivåer och genomförs för sjunde gången. Sist det genomfördes var 2020. Läs mer om Hemsedal Up n' Down.

Även på SkiStars andra destinationer arrangeras massor med olika event under resterande delen av vintersäsongen fram till säsongsavslutningen i början av maj.

• SkiStar Winter Games: 7-10 april i Trysil och i Sälen samt 21-24 april i Åre och Hemsedal.
    • RIX FM är på plats i Åre 7-9 april och under påskhelgen veckan efter arrangeras Red Bull Homerun i Åre.
    • Säsongsavslutning: i Trysil och Sälen 21-24 april. Då blir det Trysil Winter Finale och Trysil Smellen med olika evenemang på båda sidor av fjället. I Sälen blir det Ski & Rock som traditionsenligt avslutar årets säsong.
    • I Hemsedal är det Winter Finale 28 april – 1 maj, som gästas av artister som Matoma.
    • Åre Sessions, som är en kombinerad musik- och skidfestival i samband med säsongavslutningen, 28. april-1 maj. Redan nu är det klart med artister som Miriam Bryant, Thåström och The Hellacopters.

För den som ännu inte bokat resan till de efterlängtade eventen så går det fortsatt att boka boende och paket på https://www.skistar.com/sv/inspiration/event/där du också hittar en sammanställning av alla events.

För mer information och frågor från media, kontakta:

Petra Hallebrant, PR- och kommunikationschef SkiStar AB, petra.hallebrant@skistar.com, +46 280 841 60