”Drömpremiär” i Sälen

Lagom till sportloven är det premiär för två nya Dream Parks i Sälen, en i Lindvallen och en i Tandådalen. SkiStar AB Sälen står bakom satsningen och målsättning är att kunna erbjuda Sälens alla skid- och snowboardåkare två av Sveriges bästa Dream Parks. - Vi jobbar hela tiden med att utveckla våra skidområden och det känns som ett naturligt steg att kunna erbjuda riktigt bra Dream Parks till alla våra gäster, oavsett ålder och färdighet, säger Jonas Mareniusson Destinationschef SkiStar AB Sälen. Tandådalens Dream Park som tidigare låg i Kalven har nu flyttats till Nya Norrbacken, vilket innebär att man har kunnat bygga en avsevärt mycket större och bättre Dream Park än tidigare. Nu finns tre åklinjer en svart (svår) för de riktigt duktiga åkarna, en röd (medelsvår) och en blå (lätt). Ansvarig för utveckling, design och drift av Dream Parken i Tandådalen är Jonas Gunnarsson. Jonas vet precis vad åkarna önskar sig då han själv tidigare tävlat aktivt och bland annat vunnit den totala världscupen i Half Pipe. - Vi har fått mycket positiv respons från åkare efter helgens smygpremiär i Tandådalen. Både snowboardåkare från svenska landslaget och åkare från snowboardgymnasiet i Malung och Tärnaby kommer att dyka upp i parken framöver. Det känns jättekul att så många duktiga åkare väljer att besöka vår nya Dream Park, säger Jonas Gunnarsson. Lindvallens Dream Park kommer att innehålla en grön (mycket lätt), en blå linje och en röd linje och främst rikta sig mot nybörjare och de lite yngre skid- och snowboardåkarna. Även i Hundfjället kommer det att finnas en park med mycket lätta åklinjer som passar för de allra yngsta. För ytterligare information vänligen kontakta: Jonas Gunnarsson, parkansvarig Tandådalen, mobil: 070-415 70 49. Caisa Reis, informatör SkiStar AB Sälen, tfn: 0280-880 67, mobil: 070-312 75 94. Högupplösta bilder (300 dpi) finns att ladda ner direkt från www.skistar.com/salen/pressrum Konceptet ”Dreamparks” är en SLAO-standardisering för att kvalitetssäkra parkerna och öka säkerheten genom tydlig information. SLAO – Svenska Liftanläggningars Organisation, är sedan 1978 liftanläggningarnas bransch- och intresseorganisation.