Ett helt ”nytt” skidområde!

Nästa vinter står ett ”nytt” skidområde med fyra nya nedfarter, en express 6-stollift, en ny Fun Park samt ett stort snökanonsystem som täcker de nya backarna klart på Skalsfjället på Vemdalsskalet. Det är SkiStar AB som står bakom satsningen. - Det tidigare skidområdet på Skalsfjället moderniseras så mycket att våra gäster kommer att uppleva det som ett helt nytt skidområde. Gästerna kommer verkligen kunna ta ut svängarna i de nya backarna då åkytan blir nästan dubbelt så stor, säger Torgny Svensson, destinationschef i Vemdalen. De fyra nya nedfarterna har varierande svårighetsgrad, allt ifrån mycket lätt (grön) till avancerad (svart). I anslutning till de nya nedfarterna byggs även en helt ny Fun Park med massor av hopp och rails. All den nya skidåkningen når man via en modern och bekväm express 6-stollift. Stolliften tar bara fyra minuter till toppen och har en kapacitet av 2 800 personer/timme. - Tack vare en ökad gästtillströmning under de senaste vintrarna känns det viktigt för oss att öka kapaciteten i skidområdet och därigenom kunna erbjuda ännu bättre skidåkning, fortsätter Torgny Svensson. I samband med utbyggnaden av det nya skidområdet byggs också ett helt nytt snökanon- system. Alla de nya backarna på Skalsfjället täcks av det nya snökanonsystemet vilket innebär att hela området har 100% snötäckningsgrad. Den 27 december 2005 sker invigningen av det ”nya” skidområdet i Vemdalen. För ytterligare information och bilder vänligen kontakta: Torgny Svensson, Destinationschef, SkiStar AB, Vemdalen Mobil. 070-620 44 84. För bilder vänligen kontakta: Malin Häggblad, Marknad, SkiStar AB Vemdalen, Mobil 070-208 60 62