Experium blir medlem i Svenska Spahotell

Experium är ett upplevelsecentra i Lindvallen Sälen som samlar äventyrsbad, spa, bastuvärld, bowling, lekrum, spel, 3D-bio, gym, shopping samt flertalet barer och restauranger under ett tak. Från och med juni i år blir Experium medlem i föreningen Svenska Spahotell.

- Experium är ett av fjällvärldens häftigaste anläggningar med ett väl utvecklat spakoncept. Genom att få medlemskap i Svenska Spahotell har Experium visat att de erbjuder ett kvalitativt utbud av behandlingar och aktiviteter som utförs av välutbildad personal, säger Lars Sandberg, ordförande i föreningen Svenska Spahotell.

Experiums spaavdelning har nio olika behandlingsrum. Här erbjuds massage och olika
skönhetsbehandlingar, många med inspiration av fjällen. Spabehandlingarna har tagits fram i samarbete med Dermarome, som även är samarbetspartner för det prisbelönta spa:et i Storhogna. I spareceptionen finns också en liten shop med skönhetsprodukter.

- Vi tycker att det är positivt att Experium blir medlem i Svenska Spahotell. Det ger våra gäster en tydlig indikation om den höga nivå som vårt spa håller, säger Linda Morell, Marknads- och Försäljningschef SkiStar Sälen.

För mer information om kriterierna för att bli medlem i Svenska Spahotell vänligen besök:

För mer information och pressbilder från Experium vänligen besök:

För hjälp med bilder och praktisk information, vänligen kontakta:
Staffan Tell, mobil: 0733 67 66 85, e-post: staffan@wenderfalck.com

Fakta om Experium och Sälen
Ägare av Experium är SkiStar och Ulf och Bo Eklöf, bröderna bakom bland annat företaget Stadium. Ulf & Bo Eklöf Invest AB och SkiStar AB äger vardera 50 procent av Experium AB. Sälen är Sveriges näst största turistsmål med cirka två miljoner besök per år. Turistnäringen i området Sälen och Malung omsätter årligen knappt 2 miljarder kronor. Skidområdet i Sälen är bland de största i Skandinavien. I områdena Lindvallen, Högfjället, Tandådalen och Hundfjället finns 111 nedfarter och 93 liftar. Huvudmålgruppen för Sälen är barnfamiljer som erbjuds ett antal familjevänliga produkter och tjänster såsom all inclusive och barnvagnspassning. Med det nya upplevelsecentrumet Experium blir Sälen på allvar en året-runt-destination som erbjuder spännande upplevelser för hela familjen sommar som vinter.