SkiStar Sälen: Från backe till bad i expressfart

Lagom till jul är det premiär för årets nyhet i Sälen; Skid- & Badbussen Express som gör det enklare för gästen att uppleva hela Sälen. På maximalt 30 minuter tar man sig från Hundfjället till Lindvallen och Experium eller vice versa. Som biljett gäller giltigt SkiPass. Bussen går dagligen under vintersäsongen med start den 20 december. SkiStar lanserar dessutom ett nytt skipass med obegränsat bad på Experium.

- Vi arbetar kontinuerligt med att göra det enkelt och bekvämt för våra gäster. Skid & Badbussen Express med max 30 minuters transfer mellan våra skidområden gör att gästerna snabbt tar sig fram och slipper använda sin egen bil. Med en tidtabell fram till kl. 20.30 dagligen så kan hela familjen efter skidagen ta bussen till Experiums äventyrsbad eller besöka någon av alla restauranger på fjället, säger Jonas Bauer, destinationschef SkiStar Sälen.

Fakta Skid & Badbussen Express

• Maximalt 30 minuter mellan backe och bad
  • Trafikerar sträckan Hundfjället – Lindvallen dagligen (20/12-21/4) kl. 08:30-20:30
  • Hållplatser, Hunfjällscenter, Centrala Tandådalen, Tandådalen Östra, Högfjällscenter, Högfjället, Sälfjällstorget, Gustavtorget och Lindvallen Snötorget
  • Gratis med giltigt SkiPass
  • Gratis wifi via Telenors 4G nät - internetuppkoppling för att bland annat se sin åkstatistik i MySkiStar

En annan nyhet för vintern är Sälen*Pass + bad som kombinerar möjligheten att åka så mycket skidor som man vill i SkiStar Sälens samtliga skidområden med obegränsat bad på Experium.

”Vi har märkt en ökad efterfrågan på aktiviteter efter skiddagen och har därför valt att till ett förmånligt pris addera obegränsat äventyrsbad direkt på skipasset. De som besöker Experium nöjer sig oftast inte med ett besök”, säger Jonas Bauer.

Fakta Sälen*Pass + bad

• Vuxen 16 år och uppåt: +160 kr på ordinarie Sälen*Pass
  • Ungdom 8-15 år: +130 kr på ordinarie Sälen*Pass
  • Barn 3-7 år: 70 kr**, barn upp till 7 år får ett SkiPass laddat med bad (de åker gratis i liften)
  • Barn 0-2 år: badar alltid gratis på Experium

Läs mer om Skid & Badbussen Express:
Läs mer om Sälen*Pass + bad:

För ytterligare information kontakta:
Jonas Bauer, destinationschef SkiStar Sälen
Mobil: +46 (0)70-635 65 66
E-post: jonas.bauer@skistar.com

Fredrik Rydén, marknads- och eventansvarig SkiStar Sälen
Mobil: +46 (0)70-311 82 83
E-post: fredrik.ryden@skistar.com

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Marknadsandelen är i Sverige 50 %, i Norge 29 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.