Från smarta digitala tjänster som ger en trygg upplevelse till nya boendealternativ nära pisten – här är SkiStars nyheter inför vintersäsongen

Nya digitala lösningar som underlättar för gästen, förbättrat av- och ombokningsskydd och en mängd nya moderna boenden står i fokus när skidföretaget presenterar vinterns nyheter.

-Inför vintern har vi lagt stort fokus på att skapa trygghet och enkelhet för våra gäster genom att lansera smarta digitala upplevelser, förbättra skidupplevelsen i olika former och lanserat ett förnyat skydd vid förbokning. Våra allra yngsta gäster får en hel del uppskattade förbättringar i våra barnområden och Valle inspirerar till matglädje och hållbarhet genom ett nytt spel i appen. Utveckling av moderna och högklassiga boenden fortsätter på alla våra skidorter, vilket är ett bevis på att vi verkar på attraktiva orter där en variation av lägenheter, stugor och hotell byggs med bästa läge vid skidbackarna, säger Stefan Sjöstrand VD på SkiStar.

Digitala lösningar för en stressfri och trygg vistelse

-Som den ledande operatören av skandinavisk skidåkning fortsätter vi att digitalisera och utveckla erbjudande och aktiviteter till våra gäster. Under 2019 blev skistar.com utsedd till Sveriges bästa sajt och redan då uppmärksammades utvecklingen av vår app. Nu tar vi nästa steg och lanserar möjlighet att ladda sitt SkiPass i vår app för att skapa en trygg upplevelse utan stress och köer med omtanke för våra gäster, mer tid för avkoppling och skidåkning med resesällskapet, säger Stefan Sjöstrand.

Genom att ladda ner appen får gästen ta del av flera nya digitala upplevelser. SkiPass kommer att kunna laddas på direkt i appen ända fram till man kliver på liften, vilket ger full flexibilitet att själv välja hur och när man vill köpa sitt SkiPass.

För att göra gästens upplevelse än mer anpassad och stressfri erbjuder vi till kommande vinter digital incheckning för ett stort antal boenden. Det innebär att gästen inte behöver besöka en reception för att checka in. Incheckning sker via digitala incheckningsboxar på lättillgängliga platser, så att gästen enkelt kan hämta och lämna nyckeln. Vi kommer också erbjuda mobila nycklar för ca 500 stugor & lägenheter, så att gästen kan välja att låsa upp sitt boende med mobilen.

Ny matnyttig underhållning i Valles App

Valle har blivit en förebild för barnen, de lyssnar på nästan allt han säger och lägger det på minnet. Med det följer också̊ ett stort ansvar; att förmedla värdefull kunskap med fokus på hållbarhet. Nu lanseras det nya spelet ”Valles Kök” i Valles app. Spelet ska inspirera barn till matglädje och hälsosammare kost. Grundsyftet med Valles kök är ett spel som på ett lekfullt sätt tar med barnen in i Valles kreativa värld och inspirerar dem till att äta mat enligt den välkända tallriksmodellen.

Förnyat av- och ombokningsskydd

SkiStar lanserar ett nytt och förbättrat av- och ombokningsskydd, ”Boka tryggt”, för att ge kunden en ökad trygghet vid bokning av boende. Med SkiStars av- och ombokningsskydd har kunden alltid öppet köp fram till 21 dagar före ankomst. Det innebär att kunden kan boka av eller om sin resa och få pengarna tillbaka utan att behöva skicka in något intyg fram till 21 dagar innan skidsemestern startar.

Åre får tillskott på aktiviteter och boenden

Till vintern finns JumpYard, en aktivitetshall för hela familjen, i Åre. I skidområdet förstärks snöproduktionen och boendeutbudet växer. Tågavgångarna från Malmö utökas under jul- och nyårshelgen för att möta den ökade efterfrågan. Läs mer om vinterns nyheter i Åre här

Nytt hotell och fler boenden med ski in-out lägen i Sälen

I vinter satsar Sälen på fler moderna boenden i anslutning till skidbackarna och restaurangkoncept i Hundfjället utvecklas. I Lindvallen öppnar en ny stor ICA Supermarket med stora parkeringsytor. Sälfjällstorgets utveckling fortsätter i och med att ett helt nytt hotell öppnas. Läs mer om vinterns nyheter i Sälen här