Halvårsrapport 1 SEPTEMBER 2007 – 29 FEBRUARI 2008

VIKTIGA HÄNDELSER UNDER PERIODEN * SkiStar redovisar det bästa halvårsresultatet någonsin. * Omsättning och vinst - Nettoomsättningen ökade med 24% till 869 MSEK (702). - Resultatet före skatt ökade med 51% till 134 MSEK (89). - Resultatet efter skatt ökade med 68% till 123 MSEK (73). - Resultatet per aktie ökade till 3:14 SEK (1:86). - Reavinsterna från fastighetsförsäljning minskade till 13 MSEK (34). * Bokningsläget för hela vintersäsongen är i volym 9% bättre än vid motsvarande tidpunkt föregående år. * Reavinsterna för helåret beräknas uppgå till 50 MSEK (85). Ytterligare information lämnas av: Mats Årjes, Verkställande direktör tel +46 (0)280 880 80 Magnus Sjöholm, Ekonomi- och finansdirektör tel +46 (0)280 880 90 Detta är SkiStar SkiStar är noterat på OMX Mid Cap, Stockholm. Koncernen äger och driver alpindestinationer i Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Marknadsandelen av SkiPassförsäljningen i Skandinavien upp¬går till 41%. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i två affärsområden; Destinationerna bestående av skidåkning, logiförmedling, skidskola och skiduthyrning samt Fastighet omfattande byggnationer och exploatering. Visionen är att SkiStar ska skapa minnes¬värda vinterupplevelser som den ledande operatören av europeiska alpin-destinationer.