Hemester-trenden fortsätter på höstlovet:  SkiStar ser ett ökat bokningsläge med 42 procent

Hemester-trenden fortsätter på höstlovet: SkiStar ser ett ökat bokningsläge med 42 procent

Trenden att ha en aktiv semester året om i den skandinaviska fjällvärlden håller i sig. Snart är det dags för höstlov i Sverige. I likhet med sommaren ser fjällturismbolaget SkiStar att allt fler väljer att tillbringa lovet utomhus genom att resa till t ex Vemdalen och Sälen för att vandra, cykla eller testa den nya klätterparken i Sälen.

- Aldrig tidigare har vi haft ett så högt bokningsläge till höstlovet som nu när vi också förlänger barmarksperioden så att alla som vill kan njuta av aktiva utomhusupplevelser i den krispiga och härliga höstluften med färgsprakande fjällbjörkar på våra destinationer. Vi vet också sedan tidigare att många som har egna stugor gärna besöker oss denna vecka. Det befäster vår position som den ledande semesterarrangören för Skandinavien då många väljer att spendera ytterligare en semestervecka hos oss även på hösten, säger Stefan Sjöstrand, vd för SkiStar AB.

Detta sker hos SkiStar Sälen vecka 44:

Liftburen vandring: För dig som vill fjällvandra i Sälen på höstlovet så har vi liften Experium Express i Lindvallen igång så att du kan ta en genväg direkt upp på fjället och njuta av utsikten. Liften kommer endast att vara igång för fotgängare (ej cyklister). Öppet 30 okt-7 nov.

Höstprogram på Experium: med bland annat bad, yoga, spa, bowling mm. Läs mer på: https://www.skistar.com/sv/experium/spel-lek/hostlovsprogram/

Aktivitetsområdet vid Svansjön, Lindvallen: Här hittar du klätterpark, padel, trailcykling inklusive pumptrack och skills area: https://www.skistar.com/sv/vara-skidorter/salen/sommar-i-salen/aktiviteter/

SkiStar Vemdalen:

Liftburen vandring- För dig som vill fjällvandra i Vemdalen på höstlovet så är Hovde Express i Vemdalsskalet öppen fre-lör och tar dig på en lifttur både upp och ner. Grizzly Express i Björnrike samt Klövsjö Express i Klövsjö-Storhogna är öppna fredag resp. lördag och här kan du ta en prova-på-tur gratis, ingen bokning krävs.

Vemdalens höstlovsprogram https://www.vemdalen.se/hostlovsprogram-2021/

Mer information om höstlovet i Åre: https://aresweden.com/hostlov-i-are/

*Avser bokningsläget på SkiStars destinationer t o m vecka 40, mätt i antalet bokade objektsnätter genom SkiStars logiförmedling, jämfört med samma period 2018/19.

För frågor från media, kontakta gärna:
    Petra Hallebrant, PR- och kommunikationschef, SkiStar AB, petra.hallebrant@skistar.com, tfn 0729-637 332.

Pressbilder finns på SkiStars presswebb: https://www.skistar.com/sv/press/#/latest_media samt på SkiStars Flickr-konto: https://www.flickr.com/photos/skistar/albums

Fjällturismbolaget SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver fjällanläggningar i Sälen, Vemdalen, Åre och Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St. Johann in Tirol i Österrike. Verksamheten delas in i tre segment; Drift av skidanläggningar, Fastighetsutveckling & exploatering samt Drift av hotellverksamhet. Som den ledande semesterarrangören för Skandinavien är SkiStars affärsidé att med gästerna i fokus skapa minnesvärda fjällupplevelser, utveckla hållbara destinationer, erbjuda boende, aktiviteter, produkter och tjänster av högsta kvalitet.