Lågprischarter till Åre från Stockholm

I vinter, mellan vecka 52 och vecka 17, kommer det att gå charterflyg två gånger i veckan från Stockholm till Åre. Det är SkiStar AB som står bakom satsningen som ska locka fler gäster till Åre. Det går att flyga till Åre torsdagar och söndagar varje vecka mellan jul och valborg. Detta innebär 338 flygstolar i veckan och totalt över 6.400 flygstolar under hela säsongen. - Genom att hyra in egna flyg har vi i genomsnitt halverat kostnaderna för att flyga till Åre den här vintern jämfört med förra och vi är övertygade om att det kommer att bidra till att fler väljer att semestra i Åre i vinter, säger Per Wester Destinationschef SkiStar AB Åre. Det går endast att köpa charterflyget tillsammans med boende. Gästerna kan välja mellan hundratals olika boendealternativ i olika prisklasser, så de kan skräddarsy sin semester helt efter egna önskemål. Det finns tre olika resealternativ att välja på, kortvecka med utresa på söndag och hemresa på torsdag, weekend med utresa på torsdag och hemresa på söndag samt hel vecka med både utresa och hemresa på söndag. Priserna på charterflyget sträcker sig från 590 kronor tur och retur för en vuxen och 390 kronor för barn under åtta år. Charterflyget kan bokas på telefon 0771-84 00 00 redan nu och via webben, på www.skistar.com, från och med september. Charterflyget kommer att gå från Arlanda till Frösö flygplats. Transfer från Frösö flygplats till Åre tar en knapp timme. Flygplanen som ska trafikera sträckan Stockholm-Åre är av typen MD83 och tar 169 passagerare. De ägs av flygbolaget Nordic NR Regional AB. SkiStar kommer även att erbjuda charterflyg från Köpenhamn till Åre en gång i veckan mellan vecka 3 och 13 samt från Helsingfors till Åre två gånger i veckan mellan vecka 52 och 17. Mer vinternyheter från Åre samt högupplösta bilder (300 dpi) i jpg-format hittar du i Åres pressrum på webben, www.skistar.com/are/pressrum För ytterligare information: Per Wester, Destinationschef SkiStar AB Åre, tel: 0647-133 50, mobil: 070-328 85 50 Anna Lindstedt, PR och informationsansvarig SkiStar AB, tel: 0647-177 54, mobil: 0705-808 807 Fakta: Skistar AB (publ) äger och driver skidanläggningar i Sälen, Vemdalen, Åre och Hemsedal i Norge. I verksamheten ingår även logiförmedling, skidskolor samt ett antal skiduthyrningar. SkiStars B-aktie är noterad på Stockholmsbörsens O-lista.