Gratis snöglädje för barn i Hammarbybacken på söndag

Gratis snöglädje för barn i Hammarbybacken på söndag

Söndagen den 17 januari är det åter dags att fira den internationella världssnödagen World Snow Day, både i Sverige och stora delar av världen. Fira snödagen genom olika sätt att upptäcka och uppleva snö. I år bjuder Svenska Skidförbundet och snögubben Valle på familjefest i Hammarbybacken.

Den internationella snödagen World Snow Day firas över stora delar av världen just den 17 januari. Svenska Skidförbundets stora firande sker i år i Hammarbybacken i Stockholm där snöfesten är öppen för alla, ung som gammal, den 17 januari kl 10–15.

-Att uppleva snö och skidåkning är något minnesvärt och vi hoppas många barn passar på att komma och åka skidor i Hammarbybacken på söndag. Vintern har kommit till storstan och väderprognosen för söndag ser mycket bra ut. Snögubben Valle finns på plats för att välkomna och möta alla barn, säger Linda Morell, PR Chef SkiStar AB.

Under dagen kommer det bjudas på massor av roliga snöaktiviteter och möjlighet att testa några av Svenska Skidförbundets grenar. Dagen till ära bjuder SkiStar dessutom alla under 15 år på gratis SkiPass.

På plats finns även den alpina stjärnan Sara Hector, skidklubben SKL United som jobbar med ett integrationsprojekt i Stockholm och barnens stora favorit snögubben Valle. För att förgylla dagen ytterligare för alla besökare kommer det även finnas olika tävlingar där det går att vinna riktigt fina priser.

Fakta World Snow Day

World Snow Day är ett årligen återkommande internationellt evenemang. Dagen är en del av FIS, Internationella Skidförbundets, kampanj att ge så många som barn som möjligt chansen att uppleva glädjen med snö. Projektet syftar till att uppmuntra de nationella förbunden att främja snösporten i det egna landet.

För mer information:

Charlotta Bürger Bäckström Svenska Skidförbundet
Tel: 070-372 00 41, E-post: charlotta.burger@skidor.com

Linda Morell, PR chef SkiStar AB
Tel: +46 76 11 860 02, E-post: linda.morell@skistar.com

Bilder och filmer i SkiStars pressrum är fria för publicering i samband med information om SkiStar och/eller våra destinationer.