Närmare till Åre och Vemdalen från Danmark i vinter

Närmare till Åre och Vemdalen från Danmark i vinter

Flygbolagsjätten easyJet fortsätter att satsa på skidreseföretaget SkiStars skidorter Åre och Vemdalen och adderar kommande vinter flyglinjen Köpenhamn Kastrup till Åre Östersund Airport. Förra årets nyhet med direktflyg från London ökade gästvolymen med 35 procent* från Storbritannien redan första året, tack vare kortare restid. Nu blir det alltså närmare resväg till Åre och Vemdalen även för danska gäster.

-Danmark är vår näst största marknad och att kunna erbjuda en kort restid till Åre och Vemdalen ser vi stor potential med. Våra skidorter Sälen, Trysil och Hemsedal har stora volymer danska gäster och nu hoppas vi på att Åre och Vemdalen ska få samma fina utveckling med en enklare access, säger Mathias Lindström försäljnings- och marknadsdirektör SkiStar AB.

Flyglinjen Från Köpenhamn till Åre Östersunds flygplats kommer att trafikeras lördagar med start den 16 december till och med påsk och går att boka från och med idag 11 juli. Direkttransfer från flygplatsen till Åre respektive Vemdalen finns i nära anslutning.

-Det är glädjande att se samarbetet i regionen utvecklas med easyJet och att flygbolaget ser potential med Sverige och våra skidorter Åre och Vemdalen, avslutar Mathias Lindström.

*SkiStar AB bokningsstatistik 5 april 2017 för Åre/Vemdalen i jämförelse med samma period föregående år.

För mer information:

Mathias Lindström, Marknads- och försäljningsdirektör SkiStar Tel. +46 76 125 62 92

Björn Broström, SkiStar Åre Tel. +46 72 744 25 35

Andy Cockburn, easyJet andy.cockburn@easyjet.com

About easyJet:
easyJet is Europe’s leading airline offering a unique and winning combination of the best route network connecting Europe's primary airports, with great value fares and friendly service.

easyJet flies on more of Europe’s most popular routes than any other airline. easyJet carries over 70 million passengers annually, of which more than a fifth are travelling on business. easyJet flies over 255 aircraft on more than 820 routes to over 130 airports across 31 countries. More than 300 million Europeans live within one hour's drive of an easyJet airport.

easyJet aims to be a good corporate citizen, employing people on local contracts in seven countries across Europe in full compliance with national laws and recognising their trade unions. The airline supports a number of local charities and also has a corporate partnership with UNICEF which has raised over £7m for the most vulnerable children since it was established in 2012.

The airline takes sustainability seriously. easyJet invests in the latest technology, operates efficiently and fills most of its seats which means that an easyJet passenger's carbon footprint is 22% less than a passenger on a traditional airline, flying the same aircraft on the same route.

Innovation is in easyJet’s DNA – from our launch 20 years ago when we changed the way people fly to the present day where we lead the industry in digital, web, engineering and operational innovations to make travel more easy and affordable for our passengers.