Nils van der Poel ny ambassadör och affärsutvecklare på SkiStar

Nils van der Poel ny ambassadör och affärsutvecklare på SkiStar

För att ta nästa steg från liftbolaget SkiStar till fjällturismbolaget året runt anlitas den flerfaldiga OS-guldmedaljören och idrottspersonligheten Nils van der Poel som ambassadör och medlem i SkiStars fjällandslag. Dessutom kommer Nils att bidra till affärs- och konceptutvecklingen av bland annat SkiStars sommarsatsning Sports & Adventures samt klädmärket EQPE.

Sedan sommaren 2021 satsar SkiStar stort på året-runt-verksamhet. Förutom kärnprodukten alpin skidåkning vintertid så erbjuds konceptet Sports & Adventures sommartid med en aktiv semester för hela familjen med alltifrån liftburen vandring, trail- och downhill-cykling till klätterparker och camps för barn och unga. Sommarens stora nyhet är bland annat SkiStar Olympic Youth Camp där SkiStar Sälen är först ut - Sveriges första camp inom hållbart idrottande i samarbete med Sveriges Olympiska Kommitté, SOK. SkiStar Olympic Youth Camp erbjuder inspirerande träning med kompisar i åldern 11-14 år och olympier, där Nils van der Poel blir först ut som ledare. Fokus ligger på hållbart idrottande, mental hälsa och rörelseglädje tillsammans, oavsett vilken idrott du vanligtvis utövar.

- Som skridskoåkare spenderade jag stora delar av försäsongen på en av SkiStars anläggningar för att kunna bedriva högkvalitativ träning. Det var en perfekt träningsmiljö för mig under vårvintern och sommaren. Det var dessutom ett perfekt ställe att förgylla vilodagarna på. Därför känns det så häftigt att få vara med och utveckla den miljön ytterligare. Det ligger mig varmt om hjärtat, säger Nils van der Poel.

Vid sidan av ambassadörsuppdraget kommer Nils även att arbeta med affärs- och konceptutveckling kring SkiStar Sports & Adventures och klädmärket EQPE, delta i utvecklingen av olika camps och events samt föreläsa i olika sammanhang för SkiStars olika målgrupper.

- Vi är väldigt glada att Nils valt att samarbeta med och hos oss på SkiStar. Han är en stor idrottspersonlighet som har starka värderingar kopplat till idrott och hälsa och det ska bli lärorikt för oss att få ta del av Nils kompetens och värdefulla idéer. Tillsammans kan vi vidareutveckla vår roll som den ledande semesterarrangören för Skandinavien och fortsätta att skapa minnesvärda fjällupplevelser för våra gäster, säger Stefan Sjöstrand, vd på SkiStar AB.

Läs mer och anmälan till SkiStar Olympic Youth Camp

Mer om SkiStar Sports & Adventures

För frågor från media, kontakta gärna:
    Petra Hallebrant, PR- och kommunikationschef, SkiStar AB, petra.hallebrant@skistar.com, tfn 0729-637 332.

Pressbilder finns på SkiStars presswebb: https://www.skistar.com/sv/press/#/latest_media

Fjällturismbolaget SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver fjällanläggningar i Sälen, Vemdalen, Åre och Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Verksamheten delas in i tre segment; Drift av skidanläggningar, Fastighetsutveckling & exploatering samt Drift av hotellverksamhet. Som den ledande semesterarrangören för Skandinavien är SkiStars affärsidé att med gästerna i fokus skapa minnesvärda fjällupplevelser, utveckla hållbara destinationer, erbjuda boende, aktiviteter, produkter och tjänster av högsta kvalitet.