Nu kan du matcha med SkiStar på Tinder

Nu kan du matcha med SkiStar på Tinder

It´s a match! Alla Hjärtans Dag är på ingång och dejtingapparna går på högvarv – nu även för SkiStar. Mellan den 12 och 16 februari kommer tre av SkiStars skidorter finnas på appen Tinder och vara tillgängliga för alla som swipar höger.

SkiStar var tidiga med att skapa engagerade kunder genom att gamifiera utförsåkningen med kundklubben MySkiStar. Inför Alla Hjärtans Dag tar SkiStar till ett annorlunda knep för att informera om skidorterna Sälen, Åre och Vemdalen, med målsättning att driva trafik till skistar.com och inspirera till att boka en snösäker resa.

- Dessa tre skidorter är landets mest populära; Sälen störst, Åre näst störst och Vemdalen Sveriges tredje största. De kompletterar varandra som skidorter och tilltalar många olika gäster. Vi har nu personifierat skidorterna på dejtingappen Tinder utefter vardera skidorternas viktigaste kännetecken, säger Linda Morell, PR Chef SkiStar AB.

Stort tryck på Tinder

I början ansågs Tinder som en raggningsapp, men har på senaste blivit mer mainstream och alla åldersgrupper känner till den. På Tinder letar användaren efter en partner inom ett geografiskt område genom att swipa bland profiler med bilder och information. En swip till höger betyder att du är intresserad medan en vänsterswipe betyder att du vill gå vidare till nästa profil. Genom dessa profiler kan SkiStar på ett lättsamt tillvägagångsätt interagera med användarna av appen - och nå både män och kvinnor i olika åldrar.

- Under Alla Hjärtans Dag ökar antalet användare på Tinder anmärkningsvärt. Vi såg då möjligheten att på ett emotionellt, engagerande och roligt tillvägagångssätt nå användarna av appen och informera om våra svenska skidorter, avslutar Linda Morell.

Utdrag från Tinderprofilerna

Sälen

”Jag har ett rykte av mig att vara älskvärd, erfaren och mångfacetterad. Har skills som garanterar många härliga åk oavsett position – har 100 att välja mellan. Själv gillar jag att utmana mig i den berömda ”Väggen”– ju mer lutning desto bättre.”

Åre

”Jag letar inte efter något seriöst just nu, men ryktet säger att det bara finns en som jag i hela landet eller förresten i hela världen. Några säger till och med att jag är lite av en kändis. De flesta känner igen mig från världscuptävlingar och internationella resemagasin.”

Vemdalen

”Jag föredrar en aktiv och modern livsstil. Därför försöker jag ständigt uppdatera mig själv och stort fokus har jag lagt på mitt liftsystem. En sväng med mig och du är fast! Jag kan dock vara liiiite för snabb till toppen, men lovar att du kommer njuta på vägen.”