Fjällen blir allt mer populärt för höstlovsaktiviteter.

Ökat intresse för höstlovet i fjällen – SkiStar Sälen sticker ut med 12 procentig ökning

Fjällturismbolaget SkiStar som är marknadsledande i Skandinavien inom alpin fjällturism rapporterar en 12 procentig ökning i bokningar* inför det kommande höstlovet. Det finns en ny växande trend bland svenskar att föredra fjällen som destination för höstlovsaktiviteter, och Sälen utmärker sig som den mest populära bland SkiStars fjälldestinationer.

Enligt Tomas Berg, destinationschef för SkiStar i Sälen, beror denna ökning främst på de spännande nya aktiviteterna som erbjuds under höstlovet samt på olika kategorier av prisvärda boenden. Sälen har verkligen tagit fasta på höstlovet som en viktig period, och har lyckats skapa unika och attraktiva aktiviteter för både barn och vuxna, säger Tomas. Nyheterna spökklättring, halloweenaktiviteter med Valle och den populära lagtävlingen för familjer Järv har verkligen fångat intresse.

Förutom de helt nya höstlovsaktiviteterna erbjuder SkiStar i Sälen även värmande äventyrsbad, bastuvärld, inomhussurf och SPA på Experium. Även sommarens nyheter; skidåkning på artificiellt gräs, modern form av rodel sk Mountain Coaster och discgolf håller öppna under höstlovet. Det speciellt framtagna SälenPasset Höstlov är förpackat med flertalet av höstlovsaktiviteterna och är dessutom ett ekonomiskt fördelaktigt val.

Fjällen i höstskrud är också mycket uppskattat för vandring och cykling. Liften Experium Express håller höstlovsöppet för att göra accessen till fjället enkel för besökarna. Den vackra naturen och möjligheten att uppleva frisk fjällluft i kombination med ett varierat utbud av olika boenden som lodge, stuga eller lägenhet gör Sälen till en attraktiv destination och ett alternativ till klassiska höstlovsresemål.

Pris per dag SälenPasset Höstlov:

Vuxen 315 SEK/person
Ungdom 195 SEK/person
Barn 130 SEK/person

Detta ingår:

• Sommar/höstskidåkning sk SummerSki
  • Tillgång till cykling i SkiStar Bike Park Trail
  • Rodel sk Mountain Coaster
  • Experiums Äventyrsbad
  • Valles Halloweenaktiviteter
  • Liftåkning i Experium Express
  • Experiums Äventyrsgolfbana
  • Discgolf

*Enligt SkiStars bokningssystem mätt i antalet bokade objektsnätter höstlovet jämfört med vid samma tidpunkt föregående år för SkiStar Sälen.

För mer information:

Tomas Berg, Destinationschef SkiStar Sälen