Söndagen den 10 november kl.15:00 välkomnar Valle sina bästa vänner barnen till Oscarsteatern i Stockholm.

Populära snögubben Valle intar Oscarsteatern – Premiär för nytt barnprogram

Reseföretaget SkiStars populära snögubbe Valle ska innan vinterns intågande göra en blixtvisit i huvudstaden för att lansera sitt första barnprogram - Valles Hygglo. Barnprogrammet, som kommer sändas på Skistarchannel på YouTube, är en del av SkiStars satsning på att bidra till samhällsnytta genom snögubben Valle. Intresset att få uppleva premiärfesten på ståtliga Oscarsteatern visade sig stort redan kort efter att biljetterna släppts. Förutom att smakprov på nya barnprogrammet visas så blir det också show, dans och massor av upptåg med Valle.

- Barnkonceptet med Valle har varit en stor succé sedan det lanserades 2013 på alla våra skidorter. Valle har blivit en viktig förebild för alla barn. Med det följer också̊ ett stort ansvar och en möjlighet att förmedla värdefull kunskap. Det är ett ansvar vi nu ska förvalta i ännu större utsträckning, inte bara för våra gäster, utan även för samhället i stort, säger Linda Morell, PR Chef och en av Valles alla eldsjälar.

Mot denna bakgrund görs nu en förflyttning från ett traditionellt underhållande barnkoncept till ett koncept som ska bidra till verklig samhällsnytta. Med Valle som förebild ska SkiStar bl a bidra till att stärka barns välmående och positiva beteenden.

- Vi ska stärka barns självkänsla och tro på sig själva, värna om vår fjällmiljö och skapa ett livslångt intresse för rörelseglädje. Med Valle som förebild vill vi göra skillnad på riktigt inom hälsa, miljö och socialt ansvar, avslutar Linda.

Röda mattan rullas ut på Oscarsteatern kl.15:00 söndagen den 10 november. Än finns biljetter kvar. 100 kr person och intäkterna går till välgörande ändamål.

Som ett led i förflyttningen genomförs i vinter viktiga satsningar som barn kan uppleva året runt, och även de som inte besöker någon av SkiStars skidorter: YouTube-programmet Valles Hygglo och utveckling av Valles App där hållbarhet i alla dess former står i fokus; mat, rörelseglädje och miljö.

Valles Hygglo – 10 episoder som gör skillnad

Äntligen får Valle sitt alldeles egna barnprogram skapad i sagoboksstil där barnen får uppleva Valles egna hem - som är just Valles Hygglo. Valles Hygglo är en serie med tio avsnitt där lärande och humor står i fokus. I varje program halkar en oväntad figur in genom dörren till Valles isiga Hygglo. De behöver Valles expertkunskaper för att lösa olika problem. Med Valles Hygglo tas Valles värderingar och budskap till nästa nivå. Barnen blir inte bara underhållna utan får värdefull kunskap i en lärorik digital miljö.

Mat- och rörelseglädje för barn

Inför vintern utvecklas Valles App med fokus att på ett underhållande sätt öka barns kunskaper inom hälsa. I appen lanseras flera 5 minuters episoder med rörelseglädje – Träna med Valle - inspirerande övningar som gör att man blir pigg och mår bra. Med fokus på matglädje tas den traditionella och viktiga tallriksmodellen till nästa nivå och på barnens villkor. Med ett spel i appen skapas lärande om mat på ett roligt sätt. I Valles App inspireras barnen året runt till positiva beteenden och att vara en bra kompis genom Valles värdegrund.

Fjällsnäll med Valle

Valle älskar sin fjällvärld och bryr sig om natur och djur. Genom att förmedla viktig kunskap om hållbarhet vill Valle sprida och engagera alla till att bidra. Ingen kan göra allt men många kan göra mycket för vår miljö.