SkiStar Vemdalen: Rekordmånga startande i Vemdalsslalom

Den 4-6 januari går Vemdalsslalom av stapeln för 35:e året på Vemdalsskalet, i Björnrike och i Klövsjö. Och i år har Sveriges största ungdomstävling i slalom fler anmälda deltagare än någonsin. Totalt kommer 760 ungdomar att tävla i de fyra åldersklasserna.

Det råder perfekta snöförhållanden i Vemdalen med mycket natursnö och välpreparerade pister. Det nya året inleds med för årstiden milda temperaturer kring fem minusgrader samt utförsåkning i toppklass. Den 4-6 januari tävlar stora delar av Sveriges slalomungdomar i klassiska tävlingen Vemdalsslalom.

Vemdalsslalom har funnits i 35 år och är nu populärare än någonsin. Rekordmånga deltagare, 760 personer, är anmälda.

För Torgny Svensson som är Destinationschef på SkiStar Vemdalen slår hjärtat ett extra slag när Vemdalsslalom nämns.

- Just dessa tävlingar  är ett traditionsrikt arrangemang som är både roligt och viktigt för oss då vi vill främja snöglädje för alla barn och ungdomar. Den glädje, kamratskap, stämning och fina skidåkning som flödar bland ungdomarna under tävlingsdagarna är fantastisk. Att det är rekordmånga som väljer att vara med på den 35:e upplagan av tävlingen är vi stolta över, säger Torgny Svensson.

Vemdalsslalom är ett samarrangemang mellan Vemdalens Alpina, Klövsjö Alpina och SkiStar Vemdalen.

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Marknadsandelen är i Sverige 50 %, i Norge 29 % och totalt i Skandinavien 41 %.
Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga
verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.