Sista-minuten-julklappstips på fjällnjut och rörelseglädje

Sista-minuten-julklappstips på fjällnjut och rörelseglädje

Idag är det bara tre dagar till julafton och har man inte fått ihop alla julklappsinköp ännu, så är det hög tid nu. Vi vet att många värdesätter upplevelser i julklapp, både till sig själv och andra, inte minst i den fantastiska skandinaviska fjällmiljön året runt. Här har vi samlat SkiStars bästa julklappstips som passar alla fjällälskare - från idrottande ungdomar till riktiga träningsentusiaster och festivalsugna. Nu även med nyheten om Sveriges första livepoddfestival i Sälen till sommaren.

FÖR DEN SOM VILL NJUTA AV RÖRELSEGLÄDJE I FJÄLLEN

TJEJMILEN SÄLEN BY EQPE

Tjejmilen Sälen by EQPE är inte bara ett lopp, utan en hel njutarhelg med rörelseglädje, avkoppling och gemenskap i fokus - en perfekt julklapp till en mamma, dotter eller kompis som älskar att vistas i fjällen. Efter sommaren succé är det dags igen under helgen 16-18 juni. Kanske något för dig själv eller tjejkompisen i julklapp? https://www.skistar.com/sv/vara-skidorter/salen/sommar-i-salen/event-tavlingar-salen/tjejmilen-salen/

ICHALLENGE SÄLEN

iChallenge Sälen är en häftig träningsweekend 8-11 juni fylld av träningspass, utmaningar, tävlingar, föreläsningar och happenings för alla som älskar träning lite mer än andra. Här kan du utmana dig själv på någon av alla aktiviteter, testa på nya träningsformer, lära dig mer om träning på någon av alla workshops och föreläsningar samtidigt som du får njuta av naturen i Sälen. Värdar för helgen är inga mindre än Peter Bláha, ”en crossfit-älskande ex-gladiator som flytt till Marbella och borde stretcha mer och flexa mindre” tillsammans med Karl Dyall, ”en dansande Crossfit Games atlet som sadlat om till Yoga och hittat lugnet men behållit styrkan och charmen”. Denna julklapp rekommenderas strakt till pappa eller varför inte din kusin-träningsfreak? https://www.skistar.com/sv/vara-skidorter/salen/sommar-i-salen/event-tavlingar-salen/ichallenge/

FÖR DEN FESTIVALSUGNA

ÅRE SESSIONS

Åre Sessions är en del av den stora säsongsavslutningshelgen och passar som julklapp till den som älskar musik och festivaler. Under festivalen kan besökaren varva spelningar med upplevelser i aktivitetsprogrammet, t.ex. yoga, toppturer och skidskola. Nu är det även klart med de fem första artisterna: Daniela Rathana, Sarah Klang, Sara Parkman, Gidge och BELL. Kompisgänget skulle säkert uppskatta denna julklapp extra mycket i år. https://www.skistar.com/sv/inspiration/event/evenemang-i-are/are-sessions/

LIVEPODDFESTIVALEN I SÄLEN

Den 2-4 juni kommer Sveriges första livepoddfestival att äga rum på Experium i Lindvallen, Sälen. Det blir en fullspäckad helg för dig som älskar poddar, härliga miljöer och aktiviteter. Välkommen att skratta, lära och inspireras tillsammans med influencers i vår fantastiska fjällmiljö. Ämnen som träning, kost och hälsa, stil och trender, inredning, populärkultur, psykologi och mänskligt beteende, föräldraskap och systerskap, karriär och prestation, klass- och kulturanalyser, relationer och samhälle (för att nämna några) kommer att avhandlas. Något för svärmor eller svågern? https://www.skistar.com/sv/vara-skidorter/salen/sommar-i-salen/event-tavlingar-salen/livepoddfestival/

FÖR IDROTTANDE UNGDOMAR

SKISTAR OLYMPIC YOUTH CAMP

Under SkiStar Olympic Youth Camp ligger fokus på hållbart idrottande, mental motståndskraft och rörelseglädje. Campet passar som julklapp till den idrottande 11-14-åringen som är sugen på roliga träningsdagar tillsammans med kompisar och olympier. Bästa julklappen för barnen eller barnbarnen kanske? https://www.skistar.com/sv/vara-skidorter/salen/sommar-i-salen/event-tavlingar-salen/olympic/

God rörelseglädjande jul!

Fjällturismbolaget SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver fjällanläggningar i Sälen, Vemdalen, Åre och Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Verksamheten delas in i tre segment; Drift av skidanläggningar, Fastighetsutveckling & exploatering samt Drift av hotellverksamhet. Som den ledande semesterarrangören för Skandinavien är SkiStars affärsidé att med gästerna i fokus skapa minnesvärda fjällupplevelser, utveckla hållbara destinationer, erbjuda boende, aktiviteter, produkter och tjänster av högsta kvalitet.