Skidsäsongen har börjat!

SkiStar AB’s skidområden i Vemdalen och Lindvallen i Sälen öppnar till helgen. Det är det kalla vädret under de senaste veckorna som har gjort det möjligt att tillverka snö mycket tidigt på säsongen. I Vemdalen öppnar Mellanliften och nedfarten Turisten på Vemdalsskalet redan på torsdag den 30 oktober. Liften håller öppet mellan klockan 09.00 och 15.00. Snödjupet i pisten ligger på omkring 40 cm. I Lindvallen/Högfjället i Sälen öppnar liften Orren samt nedfarterna Gustav och Lisa på lördag den 1 november. Liften är öppen mellan klockan 09.00 och 15.30. Grannanläggningen Tandådalen/Hundfjället öppnade redan lördagen den 25 oktober, vilket var den tidigaste säsongstarten på tio år. I helgen kan man åka på samma liftkort i båda skidområdena utan extra kostnad. Även skidområdet i Hemsedal i Norge öppnar rekordtidigt denna säsong med start lördagen den 8 november. Då beräknar man öppna 4 liftar med tillhörande nedfarter. - Vi är glada att vi redan nu kan erbjuda våra gäster skidåkning och en tidig säsongsstart är förstås mycket viktig för oss, säger Mats Årjes VD SkiStar AB. Skidområdet i Åre har historiskt sett öppnat mellan två och tre veckor efter Vemdalen och Sälen. Det är dock för tidigt i dagsläget att ange ett exakt datum. För ytterligare information: Anna Lindstedt, PR och informationsansvarig för Skistar AB, tel: 0647-177 54, mobil: 0705-808 807, e-post: anna@areresort.se. Högupplösta bilder (300 dpi) i jpeg-format finns att ladda ner direkt från www.skistar.com/pressrum. Där finns även ytterligare fakta om samtliga SkiStar-destinationer. Fakta: Skistar AB (publ) äger och driver skidanläggningar i Sälen, Vemdalen, Åre och Hemsedal i Norge. I verksamheten ingår även logiförmedling, skidskolor samt ett antal hyrningar. SkiStars B-aktie är noterad på Stockholmsbörsens Attract40-lista.

SkiStar Pressjour (endast akuta frågor)

Presskontakt Öppen 2 dec 2024 t.o.m. 1 maj 2025 Övriga tider på året utanför kontorstid, vänligen kontakta SkiStars kundservice på 0771-84 00 00 +46 280 841 60