SkiStar Åre: Skutskjutet lockar startande i alla åldrar

Med cirka två veckor kvar av vintersäsongen avlöser de stora eventen varandra. Närmast på tur står Skutskjutet som lockar många återkommande gäster. Alla kan delta och det brukar bli en riktig folkfest med aktiviteter i målområdet och stor afterski på Åre torg.

Åre avrundar en fartfylld påskhelg med fortsatt vackert vårväder och härlig skidåkning. Helgens stora event Red Bull Homerun blev en succé med 500 startande i strålande solsken. Vann gjorde amerikanen Warner Nickerson som tog sig ner på 4 minuter och 36 sekunder. Tvåa kom Åreåkaren Felix Monsén och snabbaste tjej blev Felicia Ekerdal. Bäst i snowboardklassen var Erik Nylander.

Nu på lördag är det dags för ännu ett störtlopp men av helt annan karaktär. Då går nämligen populära familjetävlingen Skutskjutet av stapeln för 39 gången. Banan är ca 2,7 km lång och alla från 3 år har möjlighet att delta. Målgången sker i vanlig ordning i Ullådalen där det även finns aktiviteter för alla barn med ponnyridning och ansiktsmålning. Prisutdelningen sker på Åre torg under eftermiddagen med stor afterski och utlottning av Skutskjutsbilen.

För ytterligare information:
Helena Engelbrecht, informatör SkiStar AB