SkiStar AB: 85 cm nysnö på SkiStars destinationer

SkiStar AB: 85 cm nysnö på SkiStars destinationer

Stora mängder nysnö lagom till påsk – bättre kan det inte bli. På lite mer än ett dygn har det tillsammans fallit 85 centimeter snö på SkiStars destinationer i Norge och Sverige.

En massa snö, bra skidföre och långa ljusa dagar under klarblå himmel, det är vad vi önskar till påsk. Nu är snön på plats, och prognosen ser också bra ut. Vi kan förvänta både bra förhållanden i pisten och fint väder.

I går och i natt föll det snö på alla SkiStars destinationer. I Norge har Trysil fått 25 centimeter nysnö, Hemsedal 15 centimeter. I Sverige kom det 15 centimeter i Sälen, 21 centimeter i Vemdalen och i Åre 9 cm och mer är det att vänta.

Info om snö, väder och förhållanden på SkiStars destinationer

Kolla film från Trysil idag:

Linda Morell, PR-chef på SkiStar AB, är glad för snöfallet. – Nysnö är alltid goda nyheter, och vi märkte att det var många som ville vara ute tidigt i backarna idag. Nu har vi garanterade bra förhållanden resten av säsongen och det är alltid väldigt betryggande, säger hon.

Påsken ser mycket bra ut på alla SkiStars destinationer. Det är många som vill åka skidor och för de som ännu inte har bokat är det nu bråttom.

- Det finns fortfarande lediga restplatser på skistar.com. Vi har väldigt bra aktivitetsprogram på alla våra destinationer, för hela familjen. Allt från roliga tävlingar, häftiga konserter och bra afterski. Vi ser fram emot påsken, avslutar Morell.

För mer information:

Linda Morell, PR-chef SkiStar AB