SkiStar AB: MySkiStar fri WiFi by Telenor i Åre och Sälen

SkiStar AB: MySkiStar fri WiFi by Telenor i Åre och Sälen

För att fjällresenärerna ska få ut ännu mer av sin skidsemester har Telenor byggt nya WiFi-zoner i pisterna i Åre och Sälen. Alla WiFi-zoner är kostnadsfria och nås via gratistjänsten MySkiStar. Satsningen är en utveckling av samarbetet mellan Telenor och SkiStar som inleddes under hösten 2012.

Telenor har till denna vinter byggt 20 nya WiFi-zoner i Åre och Sälens pister. Förutom detta har Telenor även kopplat in Skistars WiFi-nät vilket innebär ytterligare 200 accesspunkter för WiFi runtom i Åre och Sälen. Alla WiFi-zoner är kostnadsfria för användarna oavsett vilken operatör de har idag och nås via gratistjänsten MySkiStar. Det enda som krävs är ett skipass.

- Det känns jätteroligt att kunna erbjuda ett WiFi-nät i just i pisterna i Åre och Sälen. Många vill kunna dela med sig av sina fjällupplevelser genom till exempel Instagram och Facebook. Nu kompletterar vi vårt mobila nät med kostnadsfri och riktigt bra WiFi-uppkoppling på flera ställen i pisterna, säger Daniel Särefjord, konsumentchef på Telenor Sverige.

Telenor och SkiStar inledde sitt samarbete under hösten 2012. Syftet med samarbetet är att ge fjällresenärerna en möjlighet att få ut ännu mer under sin semester.

- Gästen är alltid i fokus när SkiStar väljer att arbeta med olika partners. Samarbetet med Telenor och den satsning som nu görs är ett gyllene exempel på detta då våra gäster erbjuds ett mervärde, säger Mathias Lindström, marknads- & försäljningsdirektör SkiStar AB.

Förutom WiFi-satsningen kommer besökarna att märka Telenors närvaro bland annat genom markerade fotoplatser i pisterna. Platserna är utvalda med tanke på att de är särskilt vackra att ha som bakgrund vid fotografering. Den som vill kan också få tips genom Telenors mobilfotoskola och få bilden utskriven på ett mobilskal i närheten. Utöver det kommer det bland annat att finnas businesslounger med laddningsstationer och lånedatorer. Precis som föregående år finns även möjlighet att hyra WiFi-puck till sitt boende till mycket förmånliga priser.

Så här gör man:

1. Aktivera WiFi i mobilen/surfplattan/datorn
2. Välj WiFi-nät ”TelenorWiFi”
3. Öppna webbläsaren och logga in med MySkiStar-uppgifterna. Om man inte redan har ett MySkiStar-konto skapas det enkelt och kostnadsfritt i MySkiStarappen eller på skistar.com/myskistar

För mer information:

Telenor Sverige Telenors presstjänst Telefon: 08-41 01 00 40 Mail: press@telenor.com

SkiStar AB Linda Wasell, PR & pressansvarig
Mail: linda.wasell@skistar.com

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. Marknadsandelen är i Sverige 50 %, i Norge 29 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.