SkiStar AB: MySkiStar Kids – årets stora nyhet i MySkiStar

SkiStar AB: MySkiStar Kids – årets stora nyhet i MySkiStar

Nu får även de yngsta skidåkarna sin efterlängtade plats bland MySkiStars hittills drygt 125,000 medlemmar. Med MySkiStar Kids får barn under 8 år (7 år i Norge) sitt egna SkiPass med pins, märken och statistik på hur många backar och liftar de åkt.

Succékonceptet MySkiStar breddas och innefattar nu på gästernas begäran även barn under 8 år. Det är den vuxne som skapar barnets konto via sitt eget MySkiStarkonto. Eftersom de yngsta skidåkarna åker gratis på SkiStars destinationer behöver man köpa till ett barnskipass för självkostnadspriset 60 kronor, då ingår även en armbindel.

Nytt för i år är också möjligheten att skapa en familjesida där alla konton i MySkiStar kan kopplas samman. Där kan man sedan skapa utmaningar, lokalisera varandra i skidsystemet, jämföra åkstatistik och ha sin egen topplista. Som familj kan man även utmana andra familjer och delta i familjeaktiviteter som familjeturen och familjeutmaningen.

-MySkiStar ger verkligen ett mervärde till fjällsemestern. Det känns toppen att våra yngsta gäster nu också kan vara en del av detta genom sitt alldeles egna specialdesignade skipass. En bra utveckling av ett redan lyckat koncept, säger Mathias Lindström, marknads- & försäljningsdirektör SkiStar AB.

MySkiStar Kids-medlemmar är inte sökbara och syns inte utanför familjens konto om inte föräldrarna själva väljer att aktivera detta.

Det här är MySkiStar:
MySkiStar är en gratis webbtjänst som är byggd för att göra skidåkningen ännu roligare. Allt man behöver för att gå med är ett SkiPass och en e-mailadress. MySkiStar finns på alla SkiStars destinationer samt i Oslo Vinterpark och är till för alla som har ett giltigt SkiPass.

Med MySkiStar kan man:
-Följa sin egen och andras åkstatistik, som t ex antal åk, antal fallhöjdsmeter och antal skiddagar
-Samla alla familjemedlemmars statistik på ett ställe
-Se hur många kalorier man bränner under skiddagen
-Samla pins
-Delta i utmaningar och i aktiviteter
-Starta utmaningar och tävla mot vänner
-Dela skiddagen via Facebook/twitter
-Se var i backen vänner och familj befinner sig
-Få erbjudanden direkt till den egna MySkiStar-profilen

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. Marknadsandelen är i Sverige 50 %, i Norge 29 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.