SkiStar AB: Rekord och fina skidförhållanden under påsk inleder vårskidåkningen

SkiStar AB: Rekord och fina skidförhållanden under påsk inleder vårskidåkningen

SkiStar summerar en fantastisk påskhelg i SälenÅreVemdalenHemsedal och Trysil. Strålande väder, mycket bra skidföre och många nöjda gäster. Under långfredagen slog Trysil rekord med över 16 000* skidgäster i backarna och i Sälen gästade 15 000** gäster de konserter och aktiviteter som anordnades i skidområdena.

I fjällen är skidsäsongen långt ifrån över och vårskidåkningen inleds med bästa tänkbara förhållanden och en fullspäckad eventkalender där Åre och Hemsedal håller öppet tom 3 maj.

Inför påsken kläddes fjällterrängen med härlig vårsnö. Kylan på nätterna, de långa ljusa och soliga dagarna gjorde skidföret i backarna under påsken till en succé på SkiStars destinationer

I Åre bjöds det på fint väder, skidåkning och ett fulltecknat Red Bull Homerun. Ralley to the Valley tävlingen i Hemsedal, som är en populärt inslag under påsken, bjöd på strålande sol och nästan 400 deltagare och i Hemsedal är det den bästa påsken på 5 år sett till antal skidgäster i skidsystemet.

I Sälen samlade hela tre stycken utomhus konserter i skidområdena (med bl a Måns Zelmerlöw, Pernilla Wahlgren, Markoolio och Valle) och den historiska tävlingen "Uppåt Väggen" uppemot 15 000** besökare totalt. För Trysil var det första gången någonsin som skidområdet hade över 16 000 skidåkare i skidsystemet under en dag.

– De är väldigt fina förhållanden som nu råder i fjällen och som inleder vårskidåkningen på bästa möjliga sätt. Det fina vädret och det optimala skidföret under påsken är vi väldigt nöjda att så många gäster fick uppleva. Att Trysil dessutom slog rekord känns extra kul och ett bevis på vilket stort intresse det är att spendera tid i skidbacken under påsken, säger Linda Morell PR Chef SkiStar AB.

– Vi har många aktivitetsfyllda event framöver och alla destinationer erbjuder fartfyllda avslutningshelger med nöje i kombination med vårskidåkning, avslutar Linda.

I fjällen är skidsäsongen långt ifrån över. April och in i maj bjuder på fantastiskt skidföre med ett bra snöläge, fortfarande kalla nätter och härlig vårsol.

I Åre och Hemsedal avslutas säsongen inte förrän i början av maj och på alla SkiStars destinationer bjuds besökarna på roliga event och aktiviteter ända fram till dess att man stänger vintern för denna gång.

Event och aktiviteter på SkiStars destinationer

*Antalet skidgäster som passerar inträdet via en liftspärr in i skidsystemet inkl.knattar dvs barn under 7 år
**Beräknat av SkiStar Sälens eventpersonal vid varje tillfälle

För mer information: