SkiStar AB: Rocka loss med Valle på Spotify

SkiStar AB: Rocka loss med Valle på Spotify

SkiStar fortsätter att utveckla förra årets succé med Valle och satsar vidare på musik, dans och delaktighet. Valle släpper i vinter nya låtar, öppnar ny musikstudio i Åre, Vemdalen och Hemsedal och presenterar egen playlist på Spotify.

Förra årets nyhet, SkiStars gemensamma barnkoncept med snögubben Valle i spetsen, blev en stor succé bland både barn och föräldrar. Musiken har en central del i konceptet och till i år har man utvecklat detta ytterligare. Låtarna ligger från och med nu uppe på Spotify i Valles egna playlist – Valles hits. Där man kan hitta både gamla och nya favoriter som Vi älskar snö, som blev en stor hit 2013 och den nya hip-hop inspirerade danslåten I´m a SkiStar.

På plats i Valles Värld blir barnen delaktiga i skapandet av musiken genom Valles egna musikstudio byggd i den unika stilen Vallmoge. Till i år byggs nya musikstudios i Åre, Vemdalen och Hemsedal. Där kan barnen utmana sin egen kreativitet, kreera musik och trumma på Valles musikprylar. Flera gånger i veckan är Valle och hans vänner på plats för att berätta magiska och spännande Valle-historier och sjunga och dansa till Valles egna låtar.

Musik är en central del i vårt barnkoncept som grundar sig i Vallemansrätten, barnens rätt till världens bästa skidsemester. Genom musiken vill vi främja rörelse och kreativitet samtidigt som snö och skidåkning kopplas ihop på ett lekfullt sätt. Musikstilen i Valles hits går hem hos både barn och vuxna och är inspirerad av populära DJ’s som till exempel Avicii, säger Linda Morell, nordisk reklam & PR chef, SkiStar AB.

Förutom musiken släpper Valle en egen sagobok som kommer att säljas på SkiStarshop, i Concept Stores samt i nya onlineshopen skistarshop.com. Det blir även premiär för Valles första egna restaurang Valles Världshus på Experium i Sälen.

För fler Vallenyheter se Årets Nyheter 2014/2015.

Lyssna på Valles playlist på Spotify.

Valle-statistik
Valles första år på SkiStars resmål var hektiskt och den populära snögubben har redan hunnit med att busa med över 70 000 barn i SkiStars skidskolor. Förra året innehöll även:

• 500 teatershower
  • 1000 meet and greets
  • 20 000 nedladdade Valle-appar
  • Över 50 000 kramar
Valle har också sitt alldeles egna torg på Nordens största skidarena för barn i Lindvallen, över 15 egna skidarenor och ett eget SkiPass för alla barn.

För mer information:
Presstjänst SkiStar AB
Telefon: + 46 280 841 60
Mail: press@skistar.com

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. Marknadsandelen är i Sverige 49 %, i Norge 28 % och totalt i Skandinavien 39 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.