SkiStar AB: Skistar.com - Sveriges bästa resesajt

SkiStar AB: Skistar.com - Sveriges bästa resesajt

En tydlig digital strategi lyfter SkiStar högst upp på prispallen. På Internetworlds Topp 100-gala under torsdagkvällen kammade SkiStar i tuff konkurrens hem det prestigefulla priset ”Sveriges bästa resesajt”.

Hårt och målmedvetet arbete ger resultat. SkiStar har under flera år arbetat strategiskt och konsekvent med värdefullt innehåll och interaktion med gästerna. Detta i kombination med en tydlig strategi om att ligga i framkant vad gäller digital utveckling har skapat en webbnärvaro som står sig starkt i en tuff konkurrens. Nya skistar.com är en rese- och upplevelseportal som sätter gästen i fokus. Genom att även ta ansvar för informationsflödet på plats blir skistar.com en given följeslagare genom hela resan. SkiStars digitala strategi innefattar även den innovativa gratistjänsten MySkiStar där nya användare ansluter sig dagligen. På bara några veckor har MySkiStar denna vintersäsong ökat från 120,000 användare till dryga 150,000.

Topp 100-juryns klockrena motivering lyder: ”Det här är en sajt som bestämt sig för att vara med sina användare hela vägen. Från idé, genom planering och hela vägen under semestern. Du kan tävla, kommunicera och shoppa, inte konstigt att 120 000 användare gett sig hän. Årets vinnare i kategorin resesajter har tagit både innehåll och teknik till en ny nivå och lyckas vara en självklar följeslagare från soffa till backe.”

Förändringen av skistar.com och den mobila anpassningen till alla digitala kanaler har varit en fråga högt upp på agendan för SkiStars bolagsledning.

-Vi lyssnar på våra gäster och utvecklar kontinuerligt skistar.com. Det är en process som ständigt pågår. Att besöka skistar.com ska vara en positiv helhetsupplevelse för gästen och sajten ska vare en naturlig följeslagare genom hela semestern. Därför är content A och O, säger Mathias Lindström, marknads- & försäljningsdirektör SkiStar AB.

-Stor eloge till vårt proffsiga webbteam med Mattias Persson i spetsen som tillsammans med våra partners Ninetech och Adeprimo arbetat hårt för detta. Stärkta av vinsten fortsätter vi nu på den inslagna vägen för att ge gästerna en ännu bättre upplevelse, fortsätter Mathias.

Skistar.com har 200,000 unika besökare per vecka. Sajten är utvecklad inhouse tillsammans med byråerna Ninetech och Adeprimo. Bokningssystemet är egenutvecklat och publiceringsverktyget som används är CMS Epi7.

För mer information:
Linda Wasell, PR & pressansvarig SkiStar AB
E-post: linda.wasell@skistar.com

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. Marknadsandelen är i Sverige 50 %, i Norge 29 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.