SkiStar blir officiell titelsponsor till alpina VM i Åre 2019

Genom titelsponsorskapet för alpina VM i Åre 2019 startar nu skidreseföretaget SkiStar på riktigt satsningen mot att vinna nya utländska gäster. Exponeringen ger en perfekt kommunikationsplattform för att nå hela den Europeiska marknaden.

- Vi är oerhört stolta och glada över att kunna presentera det här sponsorskapet. Genom exponeringen inför, under och efter alpina VM i Åre 2019 ser vi stora möjligheter att kommunicera med alpint intresserade potentiella gäster i Europa och övriga delar av världen, säger Mathias Lindström, Marknads- och försäljningsdirektör SkiStar.

SkiStars skidorter är erkänt snösäkra, barnvänliga och har en dominerande andel högkvalitativa ski in-out-belägna boenden vilket tilltalar den internationella gästen. Med den nya internationella flygplatsen Scandinavian Mountains Airport, belägen mellan Skandinaviens två största skidorter, Sälen och Trysil blir möjligheten stor för våra gäster att flyga från volymmarknader som Tyskland, England, Ryssland. Närbelägna flygplatser finns även till skidorterna Åre, Vemdalen och Hemsedal samt St. Johann in Tirol som ligger nära tre internationella flygplatser.

- Sponsorskapet passar oss perfekt och kommer bidra till att öka kännedomen om vårt varumärke, vår bokningsplattform skistar.com samt våra skidorter, vilka är Skandinaviens fem största samt österrikiska St. Johann in Tirol, fortsätter Mathias Lindström.

Titelsponsorskapet innebär en rad rättigheter bl.a. kommer SkiStars varumärke inkluderas i den officiella logotypen som exponeras i 180 länder världen över. Det inkluderar även rollen som evenemangets officiella klädleverantör.

- Genom att bli den officiella leverantören av skidkläder för alpina VM 2019 kommer vi skapa och lansera ett helt nytt skid- och outdoorvarumärke för en aktiv livsstil. Lagom till VM 2019 i Åre lanseras skidkläderna som exklusivt kommer säljas i våra SkiStarshop Concept Stores samt online på www.skistarshop.com , avslutar Mathias Lindström.

För mer information:

Mathias Lindström, Marknads- och försäljningsdirektör SkiStar tel. 076- 125 62 92

Bilderna är fria för publicering