Sebastian Thomasson, SkiStars nya destinationschef i Åre

​SkiStar får ny destinationschef i Åre

Efter en gedigen rekryteringsprocess står det nu klart att SkiStars nya destinationschef i Åre heter Sebastian Thomasson. Han tillträder sin tjänst 1 oktober.

- Jag är väldigt glad över att få förtroendet och möjligheten att nu som ny destinationschef i Åre kunna fortsätta att utveckla destinationen tillsammans med alla fantastiska medarbetare och samarbetspartners, säger Sebastian Thomasson, Åre SkiStars nya destinationschef.

Sebastian har jobbat för SkiStar i Åre sedan 2000 i diverse roller och under de senaste sju åren som affärsområdeschef för gästrelationer med fokus på skiduthyrning, SkiPass-försäljning, liftvärdar, skidskola och reception. Innan dess hade han en tjänst som affärsområdeschef för SkiStarshop under ett antal år. Han började sin karriär i Åre som skidlärare och SkiPass-försäljare redan 1997, då kan jobbade under vintersäsongen.

- Det känns mycket bra att lämna över stafettpinnen som destinationschef för SkiStar i Åre till Sebastian. Han känner SkiStar och Åre mycket väl och har viktig erfarenhet av gästservice i kombination med drift av en skidanläggning och bra ledarskap, vilket är oerhört viktigt i denna roll, säger Niclas Sjögren Berg, tidigare destinationschef för SkiStar Åre, idag operationell direktör för SkiStar AB.

För frågor från media, kontakta gärna:
Petra Hallebrant, PR- och kommunikationschef, SkiStar AB, petra.hallebrant@skistar.com, tfn +46 729 637 332.

Niclas Sjögren Berg, operationell direktör, SkiStar AB, niclas.sjogren.berg@skistar.com, tfn +46 647 130 27.

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 50 %, i Norge 30 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i två segment; Drift av skidanläggningar och Fastighetsutveckling & exploatering.