SkiStar introducerar fjällnjutarhelg och aktiv avkoppling med Kristin Kaspersen: Stort intresse för camps inför sommar- och höstsäsongen

Inför sommarsäsongen har bokningen av förra årets succé Valle Kids Club ökat med 45 procent. För att möta den stora efterfrågan på aktiviteter för hela familjen sommar och höst, lanseras flera nya och uppdaterade camps och långhelgspaket. Förutom nyheten med SkiStar Olympic Youth Camps med Nils van der Poel, inleds också ett samarbete med den folkkära tränings- och tv-profilen Kristin Kaspersen som kommer att anordna en långhelg i Sälen på temat ”Fjällnjut & träning”.

- Den gemensamma nämnaren i alla mina projekt är att jag vill hitta bra enkla lösningar i vardagen och tänka på hälsan i sin helhet. Jag vill lägga energi på rätt saker. Min ambition är att genom ”Fjällnjut & träning” kunna inspirera fler att njuta av både träningen och avkopplingen samt våga testa nytt, beroende på var man är i livet och vart man än befinner sig, säger Kristin Kaspersen.

Under helgen 14-16 oktober får deltagarna tillsammans med Kristin Kaspersen njuta av Sälenfjällens härliga atmosfär, morgonyoga, god mat och Soma Move som gör den mjuka starkare och den starka mjukare. Deltagarna bor med fördel på SkiStar Lodge Experium med fri tillgång till Spa och Saunavärld. Konceptet är en del i SkiStars satsning att få fler i rörelse och samtidigt njuta av allt som den fantastiska fjällmiljön har att erbjuda i form av träning, aktivering, avkoppling, bra boende och god mat.

- Vi är oerhört glada att Kristin Kaspersen delar samma mål som oss när det gäller att få fler människor i rörelse och bidra till bättre folkhälsa, helt i linje med FN:s globala mål om god hälsa och välbefinnande. För oss på SkiStar är det viktigt att samarbeta kring frågor som ligger oss varmt om hjärtat, framförallt att få fler att uppleva kombinationen av aktivitet och rörelseglädje med avkoppling i den magiska naturen i fjällvärlden, säger Petra Hallebrant, kommunikations- och hållbarhetsdirektör på SkiStar.

Fler camps och livsnjutarhelger i sommar och till hösten
Förutom samarbetet med Kristin Kaspersen är nyheten till sommaren SkiStar Olympic Youth Camp med SkiStars nya ambassadör Nils van der Poel som lägerledare – Sveriges första camp inom hållbart idrottande i stolt samarbete med Sveriges Olympiska Kommitté. Dessutom finns sedan tidigare Valle Kids Club, nu även för 3-åringar som får en egen grupp, Teen Camp Bike och i ny tappning med Teen Camp Bike Downhill i Åre. Förra årets succé med Livsnjutarweekend i Sälen med Maria Pietilä Holmner, Sanna Kallur och Jenny Kallur är också tillbaka i slutet av augusti.

Fjällnjut & träning

Läs mer om alla camps och sommar hos SkiStar

Alla sommarens nyheter hos SkiStar

För mer information och frågor från media, kontakta gärna:
Petra Hallebrant, PR- och kommunikationschef SkiStar AB, e-post: petra.hallebrant@skistar.com eller telefon: +46 729 637 332.

Pressbilder:

SkiStars presswebb samt på SkiStars Flickr-konto