Nya appen SkiStar 360 är designad för att ta semesterupplevelsen till nästa nivå och göra den ännu mer minnesvärd.

SkiStar introducerar ny digital upplevelse: SkiStar 360 - En helt ny app för att förhöja semesterupplevelsen i fjällen

Fjällturismbolaget SkiStar är glada att presentera sin senaste digitala innovation, SkiStar 360. En app designad med gästen i fokus för att ta semesterupplevelsen till nästa nivå och göra den ännu mer minnesvärd. SkiStar 360-appen öppnar också affärsmöjligheter för lokala företag på destinationerna. SkiStar 360 är tillgänglig för gäster som besöker SkiStars svenska fjälldestinationer och blev direkt en succé vid lanseringen i december. Appen har redan laddats ner 60 000 gånger - och dessutom har över 25 000 resesällskap samlats i tjänsten.

SkiStar 360 är resultatet av en intern workshop där medarbetare, efter att ha lyssnat på gästers feedback, identifierade ett behov av att erbjuda mer aktiviteter på fjälldestinationerna. Appen erbjuder en mängd funktioner, inklusive en 3D-karta för att se sin och andras position samt kunna sammankoppla ett resesällskap, möjlighet att boka aktiviteter från lokala arrangörer, samt en rese- och veckoplanerare för att göra vistelsen smidigare.

SkiStar 360 är inte bara en app, det är en portal till en förbättrad semesterupplevelse, säger Mathias Lindström, Commercial director på SkiStar. Vi är glada att kunna erbjuda våra gäster denna innovativa lösning som inte bara gör det enklare att navigera i våra skidområden, utan också ger möjlighet att upptäcka och boka lokala aktiviteter.

SkiStar 360 ger lokala aktivitetsarrangörer möjlighet att nå ut till fler gäster genom att erbjuda sina tjänster direkt i appen. Detta stödjer SkiStars mål att främja lokala företag och samhällen på destinationerna.

Äventyrsguiderna som är baserade i Vemdalen, välkomnar den nya appen: SkiStar 360 är en ny och väldigt bra kanal och ett verktyg som ska hjälpa oss nå ut till nya gäster som tidigare varit svåra att nå på egen hand. Samtidigt kommer fler gäster och lokalbor se vilket fint utbud av aktiviteter det finns på denna härliga plats. Det ger oss nya möjligheter och betyder mycket för oss som bedriver en liten verksamhet som vi vill ska växa. Det kan skapa fler arbetstillfällen och få bättre möjligheter till att kunna jobba med en av våra hjärtefrågor, bygdeutveckling, säger Patrik Klüft, VD för Äventyrsguiderna.

Johan på Åre sportcenter välkomnar också den nya appen: SkiStar 360 är ett nytt verktyg för att nå ut till gäster, något som många gånger är en stor utmaning för oss som lokal aktör. Det ger oss nya affärsmöjligheter vilket betyder mycket för oss som bedriver en liten verksamhet som vi hoppas ska utvecklas med fler gäster, säger Johan Davidsson på Åre sportcenter som även har padel- och tennishall samt golfsimulatorer i Duved.

Bakom utvecklingen av appen står digitala affärsstudion Helo. Som strategisk digitaliseringspartner har de arbetat nära SkiStars team för att på rekordtid ta fram den nya plattformen.

- SkiStar ligger i framkant globalt inom sin kategori och med en högt ställd ambition framåt. Tillsammans utmanar vi konventionen kring hur fysiska upplevelser kan förstärkas med digitala lösningar. Det är ett helhetstänk som många andra typer av destinationer skulle ha glädje av, oavsett om det handlar om nöjesparker, djurparker eller städer”, säger Alexander Westerling, VD på Helo.

SkiStar 360 är tillgänglig på svenska fjälldestinationerna Åre, Sälen och Vemdalen. Finns för nedladdning på iOS och Android här

Fler appar:

I SkiStar Appen finns funktioner för att enkelt köpa och ladda på SkiPass, boka skidutrustning och aktiviteter som tex skidskola, se väder, öppna pister och liftar samt samla åkstatistik och se information om aktiviteter genom en kalenderfunktion.

I Valles App finns en mängd olika funktioner för barn från 1 till 9 år. De senaste som utvecklats är digifysiska aktivitetskort för att bidra till mer rörelseglädje för barn. I Valles App finns massor av inspiration och spel.

För mer information om SkiStar 360:

Mathias Lindström, ml@skistar.com alt. 076- 125 62 92