SkiStar Sälen: Burton Park Jam Tour kommer till Lindvallen i helgen

På fredag och lördag går Burton Park Jam Tour av stapeln i Lindvallen. Läs mer om evenemanget i pressmeddelande från Burton nedan.

BURTON PARK JAM TOUR 2012 STYR KOSAN NORRUT OCH STANNAR TILL I LINDVALLENS PINK PARK

Innsbruck, AUT (7 mars 2012) Efter två stopp i Tyskland gör sig Burton Park Jam redo för sitt sjättedel stopp i Lindvallen den 10 mars. Förberedelserna i Lindvallens Pink Park pågår för fullt och Slopestyle banan är snart klar för att ta emot BPJT, ett amatörevent som skapats tillsammans med Redbull och med stöd av MINI. Denna tvåstjärniga tävling är endast avsedd för amatörsåkare under 18 år och ger poäng till TTR World Tour och till WFS World Rookie Rank.

Anmälan till eventet kan göras på Race Office i Skatehallen längst ner i Gustav-backen i Lindvallen kl.9.30-16.30 den 9 mars eller direkt på tävlingsdagen i BPJT tält.

För mer information, skicka ett email till Burton Rider Service info@burtonparkjamtour.com eller ring oss på 00800 287 866 13 (tullfritt).

Anmälningsavgiften på 195kr inkluderar liftkort för dagen och den officiella BPJT BBQ.

Eventschema:

Träningsdag: Fredag 9 mars, 2012

kl 12.00-18.00  Anmälningen öppnar

kl 13:00-15:00  Träning

Tävlingsdag: Lördag 10 mars, 2012

kl 8.30-9.00  Åkarmöte

kl 9.30-10.45  Kval 1

kl 11.30-12.45  Kval 2

kl 13.30-14.30  Final

kl 15.00  Prisutdelning och Avslut

Burton Media kontakt:

Birgit Gruber, Burton Snowboards, birgitg@burton.at, +43-512-230-5061

Patrick Allegritti, Burton Snowboards, patricka@burton.at, +43-512-230-5062

Turistinformation:

Skistar.com - Sälen, +46 280 880 50, Catherine.gelfgren@skistar.com

About Burton

In 1977, Jake Burton Carpenter founded Burton Snowboards out of his Vermont barn. Since then, Burton has fueled the growth of snowboarding worldwide through its groundbreaking product lines, its team of top snowboarders and its grassroots efforts to get the sport accepted at resorts.  In 1996, Burton began growing its family of brands to include boardsports and apparel brands. Privately held and owned by Jake, Burton’s headquarters are in Burlington, Vermont with offices in California, Austria, Japan and Australia. For more information, visit www.burton.com.

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. Marknadsandelen är i Sverige 50 %, i Norge 29 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.

SkiStar Pressjour (endast akuta frågor)

Presskontakt Öppen 2 dec 2024 t.o.m. 1 maj 2025 Övriga tider på året utanför kontorstid, vänligen kontakta SkiStars kundservice på 0771-84 00 00 +46 280 841 60