Experium gästas av bl. a. Eagle-Eye Cherry, Dogge Doggelito, Mapei, Klara Hammarström, Robin Bengtsson, Linda Bengtzing.

SkiStar Sälen: Nära 100 cm snödjup och stjärnspäckade konserter på Experium

Experium Lindvallen, upplevelsearenan som är belägen i norra Europas största och kanske mest folkkära skidområde, SkiStar Sälen, välkomnar några av Sveriges mest älskade artister. Experiums unika förmåga att förvandlas till en konsertarena har en oslagbar utsikt över Lindvallens liftar och skidbackar. Det blir en mix av etablerade stjärnor som t.ex. Eagle-Eye Cherry och Petter samt nya som bland annat Klara Hammarström.

- Det är verkligen spännande att kunna avslöja en sådan stjärnspäckad lineup för våra konserter på Experium, säger Lina Gabrielson, Affärsområdeschef Lodge och Hotell på SkiStar. Vårt mål är att få hela Experium att blomstra och dessa artister kommer bidra till att skapa en ännu mer livlig och minnesvärd atmosfär på Experium.

Förutom musikkonserter har Experium öppnat en helt ny restaurang och ett nytt café för att förbättra besökarnas upplevelse. Restaurangen Bon Bistro Bar bjuder på det bästa från sydeuropeiska köket och på Café Von Paul blir det hembakat. Experiums unika aktivitetsutbud med äventyrsbad med inomhus surf och spa, bowling, träning och flertalet restauranger, i kombination med att kunna förvandlas till en konsertarena med fjällmiljön som bakgrund, ger en extra dimension till konsertupplevelsen.

- Vi välkomnar besökare och artister till ett 2024 som kommer att erbjuda något alldeles extra här uppe i Sälen där snödjupet just nu är nära 100 cm. Första artisterna på scen är under Mix Megapols Fjällkalas och det är inga mindre än Carola och Victor Leksell. I februari och april är det dags för fler artister att kliva upp på vår scen, avslutar Lina Gabrielson, Affärsområdeschef Lodge och Hotell på SkiStar.

Experiums konsertprogram:

8-11 februari: Mix Megapols Fjällkalas med Carola och Victor Leksell

22 februari: Klara Hammarström, Robin Bengtsson, Linda Bengtzing (genomförs tillsammans med Karlsson och Norberg)

29 februari: Eagle-Eye Cherry, Dogge Doggelito, Mapei (genomförs tillsammans med Karlsson och Norberg)

4 april: Petter (genomförs tillsammans med Karlsson och Norberg)