SkiStar Sälen: Sean Banan och Mix Megapols Fjällkalas intar Lindvallen

SkiStar Sälen: Sean Banan och Mix Megapols Fjällkalas intar Lindvallen

I helgen genomförs Mix Megapols Fjällkalas i ett snövitt Lindvallen. Det blir livesändningar, utmaningar i skidbacken och uppträdanden av bland annat Sean Banan, Stiftelsen och Idolvinnaren Kevin Walker. Förutom alla artister och uppträdanden under Fjällkalaset bjuder Sälenfjällen just nu på ett fantastiskt vinterklimat då det snöat ymnigt under nästan hela januari.

- Det har snöat i princip konstant de senaste 23 dagarna och vi har fått mer än 70 cm nysnö. Underlaget i våra skidbackar är mycket bra och all nysnö har bäddat in Sälenfjällen i ett magiskt vinterlandskap, bättre än så här blir det knappast, säger Fredrik Rydén, Marknad- och eventansvarig SkiStar Sälen

Mitt i denna snöyra är det dags för Mix Megapols Fjällkalas i Lindvallen. Det blir aktiviteter i både skidområdet och på Experium. Bland annat med livesändningar och uppträdanden av några av Sveriges just nu populäraste artister. Även snögubben Valle uppträder och ordnar barnens after ski på scenen i Fjällkalasbyn på Snötorget.

- Att Mix Megapol kommer till Lindvallen är ett stort mervärde för våra gäster. Gry Forssell och Anders Timell med vänner livesänder från Experium torsdag och fredag och de kommer även befinna sig ute i backarna vid olika tävlingar och utmaningar. Extra roligt är att alla barns favorit Sean Banan besöker Afterskin på Experium, säger Fredrik Rydén, Marknad- och eventansvarig SkiStar Sälen.

Stort intresse för Fjällkalaset
Under januari har det pågått en tävling i Mix Megapol med chans att bli en av 40 personer som får åka med till Sälen på Fjällkalaset. Intresset har varit mycket stort och redan under de två första dagarna ringde mer än 10 000 personer in till Mix Megapol. Vinnarna bjuds på boende, SkiPass, skidhyra, måltider och inträde till Äventyrsbadet på Experium.

Program för Mix Megapols Fjällkalas 6-9 februari, Lindvallen, Sälen.
Läs mer på SkiStar.com.
Senaste nytt om väder, snö och aktiviteter finns att läsa på Snöbloggen.

För ytterligare information:
Fredrik Rydén, Marknad- & Eventansvarig SkiStar Sälen