SkiStar Sälen: Skidtest i Lindvallen & vinterpremiär på Experium

SkiStar Sälen: Skidtest i Lindvallen & vinterpremiär på Experium

Till helgen arrangeras MySkiStar Skidtestarhelg i Lindvallen. De största leverantörerna kommer under tre dagar att finnas på plats i Gustavbacken för att erbjuda alla gäster gratis skidtest av säsongens nya skidor och snowboards. Den senaste veckan har det kommit närmare 30 cm nysnö i Sälen och till helgen kommer 24 nedfarter och 22 liftar att vara öppna i SkiStars skidområden i Sälen.

Samtidigt som gästerna prövar säsongens nyheter av skidor och snowboards ger förra årets nyhet MySkiStar dem möjligheten att delta i tävlingar och utmaningar.

”MySkiStar är ett roligt sätt ha koll på sin skidåkning och tävla mot familj och vänner. Till i år har SkiStar utvecklat tjänsten ytterligare med erbjudanden, träningsprogram och nya tävlingar. Under skidtestarhelgen blir det bland annat en  tävling där det gäller att samla så många höjdmetrar som möjligt,” säger Jonas Bauer, destinationschef SkiStar Sälen.

Under skidtestarhelgen är det också vinterpremiär på Experium då årets nyheter O’Learys, Wayne’s Coffee och Experium Bar premiäröppnar.

”På Experium erbjuder vi våra gäster möjlighet till aktiviteter och avkoppling utöver skidåkningen. Experium är en upplevelsebyggnad med bad och spa, mat och nöje samt aktiviteter som gym, bowling och shopping. Tills i år har vi byggt om Experiums bar och därmed skapat en plats för avkoppling efter skidåkningen i en modern, varm och ombonad miljö”, säger Jonas Bauer.

Fakta MySkiStar skidtestarhelg i Lindvallen 7-9 dec:
- Ett 20-tal leverantörer anslutna till branschorganisationen Svenskt Sportforum finns på plats.
- Skidtest: Fredag & Lördag kl 09-16, söndag kl 09-14
- Skidbackarna öppna: Fredag & lördag kl 09-18, söndag kl 09-15.30
- Mer info om MySkiStar skidtestarhelg och helgens program: http://www.skistar.com/sv/Salen/Event/MySkiStar-Skidtestarhelg-i-Lindvallen/

Fakta MySkiStar:

- En tjänst som samlar skidåkarens statistik på ett och samma ställe genom att man ansluter sitt SkiPass
- Gästen får en helt egen profil där man bland annat kan se hur många kalorier man förbrukat, hur -många  fallhöjdsmeter man åkt och man kan även starta egna utmaningar
- All skidåkning på alla SkiStars destinationer registreras (Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil och Hammarbybacken)
- Totalt ca 65 000 registrerade användare vintern 2011/2012
- Fungerar från 8 år då barn 0-7 år åker gratis utan SkiPass på SkiStars svenska destinationer

För ytterligare information kontakta:
Fredrik Rydén, Marknad & Eventansvarig SkiStar Sälen
E-post: fredrik.ryden@skistar.com

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. Marknadsandelen är i Sverige 50 %, i Norge 29 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.