Destinationschefen, Anders Lundqvist, har anledning att uttrycka sin tacksamhet till alla medarbetare som gör ett så otroligt bra jobb.

SkiStar Vemdalen utsedd till 'Årets Fjällanläggning' av svenska resenärer vid Grand Travel Award

SkiStar Vemdalen har erhållit utmärkelsen "Årets Fjällanläggning" vid den årliga Grand Travel Award som hölls på Grand Hôtel i Stockholm. Denna fina utmärkelse, som valdes av över 3 000 svenska resenärer, bekräftar SkiStar Vemdalens fortsatta engagemang i gästupplevelser.

Det är inte första gången SkiStar Vemdalen har fått uppmärksamhet. Detta är den tredje utmärkelsen på kort tid, vilket ger destinationschefen, Anders Lundqvist, anledning att uttrycka sin tacksamhet till alla medarbetare som gör ett så otroligt bra jobb. Det är mycket uppmuntrande att se att vårt hårda arbete samt genuina passion för skidåkning och gästernas upplevelser uppskattas. Vi är oerhört tacksamma för stödet från svenska resenärer som gett oss den här utmärkelsen, uttrycker Lundqvist.

Vemdalen blev utsedd till Årets Skidanläggning 2023 av SLAO (Svenska Skidanläggningars Organisation) och i november blev Vemdalen den enda skidorten i norra Europa att rankas bland världens topp 20 mest motståndskraftiga skidorter mot klimatförändringar enligt den prestigefyllda listan publicerad i amerikanska Financial Times.

SkiStar Vemdalen, beläget 49 mil från Stockholm, erbjuder tillgång till tre skidanläggningar under ett och samma SkiPass; Björnrike, Vemdalsskalet och Klövsjö/Storhogna. Dessa skidanläggningar erbjuder totalt 58 pister, 42 liftar samt 105 km längdspår. Skidåkning för alla oavsett nivå, breda nedfarter i olika svårighetsgrader och barnvänliga områden.

Här finns tips på guldkorn i Vemdalen >

Om Grand Travel Award:

Det är Travel News äldsta och mest prestigefyllda utmärkelse och har delats ut över 30 gånger. Vinnarna röstas fram genom en stor NPS undersökning bland Sveriges affärs- och privatresenärer samt de anställda på landets resebyråer. NPS är idag den mest användbara metoden för att mäta lojalitet. Det aggregerade resultatet i dessa tre grupper blir vinnaren av Grand Travel Award 2024. Så här går undersökningen till >

För intervju:

Anders Lundqvist, destinationschef SkiStar Vemdalen