SkiStars sommarsatsning ännu mer lättillgänglig: BRA lanserar sommarflyg till Scandinavian Mountains Airport

Trenden att semestra på sommaren hemma i Skandinavien växer sig starkare för varje år. Fler och fler efterfrågar dessutom en aktiv semester i fjällen året runt. SkiStar gör därför i år sin största satsning någonsin på sommarsemestern med konceptet Sports & Adventures med start denna sommar i Sälen, Åre och Trysil. Att BRA nu väljer att satsa på sommarflyg med två nya linjer till Scandinavian Mountains Airport gör det ännu enklare och smidigare för de gäster som föredrar att resa med flyg till SkiStar i Sälen och Trysil.

- Vi ser mycket fram emot att introducera SkiStar Sports & Adventures för alla gäster som uppskattar en aktiv semester på sommaren med familj och vänner hos oss i vår fantastiska fjällmiljö. Vi har just nu en mycket stor efterfrågan på sommarsemester på våra destinationer och bokningarna har ökat väsentligt jämfört med föregående år. När vi nu dessutom kan erbjuda gästerna att snabbare och smidigare resa med flyg till oss i Sälen och Trysil kommer intresset definitivt att öka ytterligare, säger Stefan Sjöstrand, vd för SkiStar AB.

Under perioden 4 juli till 15 augusti flyger BRA både från Stockholm Bromma och Ängelholm på torsdagar och söndagar. Resorna bokas på www.flygbra.se

- Som aktiv delägare i Scandinavian Mountains Airport är det viktigt för oss att vara med i utvecklingen mot ett hållbart flygande. Därför känns det extra glädjande att BRA:s målsättning är att flyga helt fossilfritt redan före 2030 och samma år ha sitt första kommersiella elflyg i luften. Det är en resa som vi gärna vill vara med på som en del av SkiStars arbete för mer hållbara fjällupplevelser, avslutar Stefan Sjöstrand.

Mer fakta om SkiStar Sports & Adventures

SkiStar Sports & Adventures erbjuder ett grundutbud av aktiviteter med en padellektion eller en löptur på fjället, där gästen sedan kan fortsätta med ett äventyr i höghöjdsbanan eller lek i pumptracken för att avsluta med en cykeltur. För barnen är självklart även Valle med i sommartappning med fokus på lärande och rörelseglädje i naturen på Valle Kids Club eller Teen Camp Bike för de lite äldre barnen som vill testa cykling i alla dess former. När aktiviteterna är avklarade kan den som vill varva ner med lite massage eller ett dopp i poolen för att sedan sova gott på SkiStars premiumboende SkiStar Lodge eller i en egen stuga.

Active Life är för dig som reser utan barn vill unna dig det lilla extra och verkligen ta hand om dig själv och ditt resesällskap med premiumboende och god mat, SPA, golf och aktiva fjällupplevelser.

Camps  är unika paketeringar där vi tillsammans med våra ambassadörer vill inspirera till att vistas i den fina fjällmiljön, rörelseglädje och aktiviteter tillsammans i kombination med avkoppling och god mat. Exempel på camps är Cykelhelg för tjejer i Åre, Trail Run Weekend i Sälen och Livsnjutarhelg i för tjejer i Sälen. Camperna har tagits fram av och leds av SkiStars ambassadörer systrarna Kallur, paren Maria Pietilä Holmner och Hans Olsson samt längdskidåkarparet Emil och Anna Jönsson Haag.

Läs mer om sommarens nyheter hos SkiStar

Aktiviteter, boende samt paket går att boka på skistar.com/sommar

Pressbilder finns på SkiStars presswebb samt på SkiStars Flickr-konto

För frågor från media, kontakta gärna:

Petra Hallebrant, PR- och kommunikationschef, SkiStar AB, petra.hallebrant@skistar.com, tfn +46 280 841 60
      Anders Bjernulf, Kommunikationschef SMA, anders.bjernulf@scandinavianmountains.se, +46 70 237 95 00
      Ulrika Matsgard, Kommersiell chef BRA, +46 10 722 16 62, press@flygbra.se