Slopade och lättade restriktioner i Sverige och Norge: Detta gäller hos SkiStar

Slopade och lättade restriktioner i Sverige och Norge: Detta gäller hos SkiStar

Tack vare lättnader i restriktionerna mot covid-19 kan SkiStar äntligen ta bort flera av försiktighetsåtgärderna, samtidigt som vissa behålls. För alla utländska gäster som ska besöka de norska destinationerna blir till exempel resan betydligt lättare då kravet på test vid gränsen vid inresa slopas.

- Fler människor har upptäckt den skandinaviska fjällvärlden under pandemin och vikten av att vara utomhus och ha en aktiv semester med den alpina skidåkningen i fokus. Därför är det extra glädjande när vi nu också kan anpassa vår verksamhet till mer normala förhållanden när restriktionerna släpps. Vissa försiktighetsåtgärder såsom digital in- och utcheckning till våra boenden, digitalt köp av SkiPass och anpassade köfållor till de större liftarna behåller vi fortfarande. Det skapar både trygghet och säkerhet för våra gäster men också en mer bekymmersfri vistelse för alla som besöker oss, säger Stefan Sjöstrand, vd och koncernchef för SkiStar.

Detta gäller på SkiStars svenska destinationer från och med 9 februari
I princip samtliga restriktioner tas bort; bland annat kommer alla värmestugor att öppna igen, restriktionerna på skidbussarna tas bort, digitalt kösystem till Skistarshop (skidhyra) behålls som alternativ, singelkön till liftarna införs igen enligt tidigare rutiner, alla planerade evenemang och event med t ex Valle införs igen samt även ordinarie skidskoleverksamhet. Läs mer på: https://www.skistar.com/sv/myskistar/kundservicesupport/information-om-corona/detta-galler-for-dig-som-besoker-vara-svenska-destinationer/

Detta gäller på SkiStars norska destinationer från och med 1 februari
Även i Norge kan t ex värmestugorna öppnas upp, antalsbegränsningar för folksamlingar och i hemmet/boende har tagits bort och vid inresa till Norge från utlandet behöver du inte längre testa dig (om du har ett covidpass). Dessutom får restauranger hålla öppet längre. De kvarvarande restriktionerna kommer att ses över igen av den norska regeringen den 17 februari.
Senaste nytt om vad som gäller på våra norska destinationer: https://www.skistar.com/sv/myskistar/kundservicesupport/information-om-corona/detta-galler-for-dig-som-besoker-vara-norska-destinationer/

- Vi ser fram emot att välkomna våra gäster framöver och uppmanar alla att fortsatt följa myndigheternas allmänna råd att stanna hemma om du är det minsta sjuk. Vi rekommenderar även gästerna att förboka skidhyra, skidskola och SkiPass på skistar.com eller köp/ladda på ditt SkiPass i SkiStar-appen för att undvika köer, då pandemin inte är över ännu, avslutar Stefan Sjöstrand.