Snöfall och rekordtidig öppning av VM6:an och Hummeln

Snöfall och rekordtidig öppning av VM6:an och Hummeln

VM6:an och Hummelliften har aldrig någonsin tidigare öppnats redan i november, att man lyckas med detta i år är tack vare det gynnsamma snöfall som rått den senaste veckan. På mätstationen i Rödkullen mäter snön nu 53 cm och då måste tilläggas att ju mer snö som kommer desto mer så trycks snön vid mätstationen ihop.

"Det känns toppen att kunna tidigarelägga öppningen av VM6:an och att kunna erbjuda offpist på Hummeln redan i november, jag är säker på att vi kommer att ha backarna fulla av skidentusiaster med breda leenden", säger Anders Aspholm Driftchef SkiStar Åre

Öppettider:

VM6:an med Stjärnbacken öppen dagligen kl 09.30-15.00
Hamreliften med Hamrebacken öppen dagligen kl 09.00-15.30
Torpliften med Torpbacken öppen 29-30/11 kl 09.30-15.00
Hummelliften med offpist öppen 29-30/11 kl 09.30-15.00

För senaste nytt - håll koll på Snörapporten på www.skistar.com/are som uppdateras kontinuerligt med information om bland annat snödjup och snöläggning!

För ytterligare information kontakta:
Linda Wasell, Informationsansvarig SkiStar Åre
E-post: linda.wasell@skistar.com

Bifogad bild är fri att publicera med byline Anders Jonasson SkiStar Åre

Bilder fria för publicering finns på www.skistar.com/are (press)
Bilder och filmer fria för publicering finns dessutom på:
ftp.skistar.com
anvnamn: press
lösen: 2009media

Information om liftarnas öppettider och snötillgång finns på www.skistar.com

Om SkiStar
SkiStar är noterat på Stockholmsbörsens O-lista sedan 1994. Koncernen äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Marknadsandelen är i Sverige 50%, i Norge 28% och totalt i Skandinavien 42%. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.