Snösäkert och oslagbart hos SkiStar i påsk

Snart är det dags för den efterlängtade påsken och i år är även flera evenemang och aktiviteter för hela familjen tillbaka efter förra säsongens frånvaro. Tack vare kalla nätter, slitstark kanonsnö och en del nederbörd hittills på flera destinationer, så ser prognoserna och förhållandena bra ut inför den kommande påskveckan.

- Vi har haft många fina veckor på våra destinationer denna vinter och ekvationen vårvärme och skidåkning går fint ihop just för att vi har kalla nätter, slitstark kanonsnö och avancerade pistmaskiner, där vi tack vare ett avancerat GPS-system mäter snödjupet i pisterna under körning. På så vis vet vi exakt var det finns snö som vi kan flytta på och använda om snötäcket börjar bli tunt, till exempel på topparna som är mest väderutsatta, säger Niclas Sjögren Berg, operationell direktör på SkiStar.

- Kanonsnön i sin tur är mer kompakt och tål värme och slitage bättre än natursnön, exempelvis 10 cm kanonsnö motsvarar 60 cm natursnö, fortsätter Niclas.

Efterlängtade påskaktiviteter tillbaka
    På SkiStars destinationer är det återigen dags för flera traditionsenliga påskevenemang. Extra glädjande är att alla norska och utländska gäster såsom danskar och svenskar även kan njuta av de norska destinationerna och alla aktiviteter denna påsk. På t ex Trysilfjället bjuder påsken på härlig morgonskidåkning i Högegga och eventet Pur Vinterglede där barn och ungdomar 7-15 år hänger i Blåparken under en dag. Seterrock på Knettsetra gör comeback på skärtorsdagen - bra drag med liveunderhållning i dagarna tre av bland andra Max Volym, Rydell & Quick, Hedda Mae samt Ruben utlovas. I Hemsedal varvas fantastisk vårskidåkning med uteafterski och flerdagarsfestivalerna Stavkroa All in part 2 och Skistua Påskival - två av säsongens kanske största happenings. På scenen hittar du R3Hab, Morten, Broiler, Klovner i kamp, Staysman samt många, många fler.

Även hos SkiStar Vemdalen, Åre och Sälen sker en hel del för hela familjen: https://www.skistar.com/sv/inspiration/event/

- För många är påsken den absolut bästa tiden här i fjällen - och vi kan bara hålla med. Långa ljusa dagar, härlig skidåkning, luncher på någon av alla uteserveringar eller kanske nergrävd i en solgrop och en massa underhållning av grymma artister. Vi välkomnar alla våra gäster till minnesvärda fjällupplevelser i påsk, avslutar Niclas Sjögren Berg.